دلیل محبوب بودن کارت وفاداری برای کسبوکارها ایجاد وفاداری بین مشتریان است. پس از هر خرید از جانب کسبوکار برای مشتریان کارت وفاداری به صورت تمبر صادر میشود و در اختیار مشتریان برای خریدهای بعدی و دریافت خدمات مناسب قرار خواهد گرفت.
امتیاز بعد از هر تراکنش برای مشتری صادر میشود. خریداری یک محصول یا خدمات یا هر اقدام دیگری از سوی کسبوکار فرآیندی از پیش تعیین شده است. برای مشتریان دریافت کارت وفاداری از سمت کسبوکار زمانی است که حتی با کمترین خرید نیز این خدمات را کسب کنند.
تبلیغات کاغذی برای مشتریان ممکن است هزینهبر باشد اما میتوانند در ازای این هزینه به چند هدف دست یابند. یکی از آنها افزایش مشتریاست که با این کار مشتریان بیشتری جذب به کسبوکار خواهند شد و از آن خرید خواهند کرد. این دسته از کارت وفاداری به صورت کوپن در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال برگهها یا تراکتهایی که در دسترس مردم قرار میگیرد تا هم تبلیغ کار و محصول باشد و هم بر روی آن تخفیف چند درصدی به هر خریدار و یا اشانتیون محصولی خاص با ارائهی آن برگه مقدور خواهد بود نیز نمونهای از کارت وفاداری کوپنی است.
این نمونه از کارتها را اکثر مردم با آن روبرو شدهاند. در این کارتها قسمتی وجود دارد که با خراشیدن روی آن توسط مشتری و اتصال تلفن همراه با کسبوکار و پیوستن به اعضای مشتریان وفادار آنها قابل امکان است. مشتری با ورود به این تیم میتواند در قرعهکشیهای مربوط به مشتریان وفادار کسبوکار مورد نظر شرکت کند و به صورت رندوم از جوایز و خدمات ارائه شده بهره ببرد.
برخی از کسبوکارها مشتریان فعلی و وفادار خود را به برنامهها و مراسمهای VIP دعوت میکنند تا بتوانند از مشتریان وفادار خود با در نظر گرفتن مراسمی خاص از خریدهای مکرر آنها تشکر به عمل آورند و خدماتی را در آن جشن و برنامه ارائه دهند. برنامههای وفاداری اینچنینی به دلیل هزینهبر بودن برای اکثر کسبوکارها به ندرت یافت میشود.
نتیجه:
مطالعه در سایت مرجع