فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

حفظ مشتری؛ نگهداری مشتریان وفادار رکنی اساسی در کسب‌و‌کار است

یاد بگیرید چگونه مشتریان را به عقب بازگردانید و آنها را حفظ کنید

بهترین مشتریان آنهایی هستند که تنها یک‌بار از کسب‌و‌کارتان خرید نمی‌کنند بلکه چندین بار خرید خود را از جایی به خصوص انجام می‌دهند و دوستان و آشنایان خود را نیز برای مراجعه به کسب‌و‌کار مورد نظرشان تشویق خواهند کرد. نگهداری این دسته از مشتریان برای کسب‌و‌کار گزینه‌ی مهمی است که باید به آن توجه بسزایی داشته باشند.  این امر همچنین به شما و کسب‌و‌کارتان کمک می‌کند روابط شگفت‌انگیزی را با مشتریان خود ایجاد کنید. شما فقط یک وب‌سایت یا فروشگاه نیستید بلکه پل ارتباطی با مشتریانتان هستید. مشتریان به شما اعتماد می‌کنند زیرا شما برای آنها ارزش قائل هستید و می‌توانید قدر وفاداری آنها را بدانید و با ارائه‌ی خدمات جبران کنید.

 ایده‌هایی-برای-حفظ-مشتری

حفظ مشتری چیست؟

تعریف حفظ مشتری در بازاریابی فرآیند جذب مشتری‌های موجود برای ادامه‌ی خرید محصولات یا خدمات از کسب‌و‌کار شما است. این تفاوت با کسب مشتری جدید متفاوت است، زیرا قبلا مشتری را یک‌بار جذب کرده‌اید.
بهترین تاکتیک‌های حفظ مشتری، شما را قادر می‌سازد تا روابط پایدار را با مصرف‌کنندگان ایجاد کنید که به برند و کسب‌و‌کار شما وفادارمی‌شود.

اهمیت حفظ مشتری برای کسب‌و‌کارهای آنلاین

در بهترین حالت، احتمال فروش شما به یک مشتری موجود، حداقل 40 درصد بیشتر از تبدیل مشتری است که قبلا از شما خرید نکرده است. مشتریان موجود 31 درصد بیشتر منافع برای کسب‌و‌کار دارند پس کاملا واضح است که حفظ مشتری اهمیت بسزایی در کسب‌و‌کار دارد و برای بدست آوردن آن باید نهایت تلاش خود را انجام دهید. کسب‌و‌کارهایی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند باید در نظر داشته باشند که حفظ مشتری برای آنها بسیار بحث مهمی است و برای داشتن مشتریان ثابت و وفادار از همه‌چیز مهم‌تر خواهد بود. مشاغلی که به صورت آنلاین هستند باید از تنوع و کیفیت محصولات بالاتری بهره ببرند تا بتوانند مشتری را جذب و در نهایت برای خود حفظ کنند. اگر مشتری در فضای آنلاین از کسب‌و‌کاری رضایت کافی را نداشته باشد به سرعت و تنها با یک کلیک به کسب‌و‌کاری دیگر مراجعه و در آخر جذب خواهد شد.

 حفظ-مشتری-برای-کسب‌و‌کارهای-آنلاین-بسیار-مهم-است

چگونه می‌توان میزان رضایت مشتری را محاسبه کرد؟

مشاغل و کسب‌و‌کارها با تخمینی ساده و آسان می‌توانند میزان رضایت مشتریان و مقدار جذب آنها را برآورد کند. در صورتی که مشتری بتواند نیاز خود را برآورده کند و از کیفیت، قیمت و خدمات کسب‌و‌کار رضایت داشته باشد بی‌شک برای دفعات بعدی نیز همان روند را طی خواهد کرد. در این‌صورت است که خریدار به مشتری وفادار تبدیل می‌شود و برای کسب‌و‌کارتان روندی مثبت خواهد داشت. 
با داشتن لیستی از مشتریان چه به صورت فیزیکی و چه به صورت سیستمی می‌توانید میزان مراجعه‌ی مشتریانتان را به تعداد دفعات حساب کنید و به دنبال راهی برای حفظ مشتری در کسب‌و‌کارتان باشید.

 رضایت-مشتریان-از-کسب‌و‌کارتان-را-بسنجید

نتیجه:

ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم راه‌های حفظ مشتری را برای کسب‌و‌کارهای مختلف نشان دهیم و بتوانند از روش‌های آسان به روند مثبت در عرصه‌ی کاری خود برسند. فراباشگاه امواج علاوه بر مقالات آموزشی برای کسب‌و‌کارها و مشتریانش، باشگاه مشتریانی نیز ایجاد کرده است تا کمکی در زمینه‌ی فعالیت کسب‌و‌کارها و رسیدن مشتریان به نیازهایشان باشد.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.