امروزه با وجود تنوع زیاد در زمینهی فعالیت کسبوکارها و محصولات متفاوت، مشتریان برای خرید و دریافت خدمات و پشتیبانی از محصولات ممکن است دچار سردرگمی شوند و در آخر نه تنها به نیازهایشان دست نیابند بلکه نتوانند خدماتی هرچند کوچک از کسبوکار دریافت کنند. به همین منظور اکثر کسبوکارها فضایی را برای عضویت مشتریان با نام باشگاه مشتریان و یا نرمافزار خدمات مشتری ایجاد کردهاند تا خریدار و مصرفکننده بتواند به راحتی در این سیستم عضو شوند و به جمع مشتریان وفادار بپیوندند و از خدمات و پشتیبانی آن کسبوکار بهره ببرند.
اکثر مردم با این دسته از کارتها آشنایی دارند و در کیف پول آنها نیز تعدادی کارت وفاداری و عضویت یافت میشود اما موضوع اینجاست که آیا مشتریان از وجود آنها استفادهای میکنند؟ آیا از فواید دارا بودن این کارتها اطلاعی دارند؟
پاسخ اینجاست. تعداد کمی از مصرفکنندگان هستند که از وجود چنین کارتهایی اطلاع ندارند و آن دسته از مشتریانی هم که کارت وفاداری و عضویت در باشگاه مشتریان کسبوکاری را دارند از فواید و خدماتی که میتوانند دریافت کنند بیخبر هستند. به منظور اطلاعرسانی به مشتریان از اینگونه خدمات، کسبوکارها باید به مشتریان توضیحاتی را در مورد باشگاه مشتریان و فواید عضویت در آن را به صورت خلاصه و مهیج ارائه دهند تا مشتری نیز پس از خرید خود پیگیری و مطالعاتی در این مورد انجام دهد تا بتواند از خدمات باشگاه مشتریان کسبوکار مورد نظر استفاده کند.
در باشگاه مشتریان متفاوتی عضو شوید تا بتوانید علاوه بر خدمات روتین کسبوکارها، به صورت متمایز با مشتریان رفتار کنند. به عنوان مثال کسبوکاری که در باشگاه مشتریان خود از کمپینها و هدایای تبلیغاتی به مشتریان وفادار خود ارائه میدهد قطعا هیجانانگیزتر از باشگاه مشتریانی است که به جز خدمات کار دیگری انجام نمیدهد. نرمافزاری که برای جذب مشتریان بیشتر و وفادارسازی آنها تلاش میکند ارزش بسزایی دارد. سعی کنید برای عضویت در باشگاه مشتریان، کسبوکاری را انتخاب کنید که بتوانید از آن طریق به اخبار روز دنیا و اطلاعاتی در مورد جدیدترین محصولات دریافت کنید و برای شما پل ارتباطی با دنیای تکنولوژی و ارتباطات باشد.
میتوانید قبل از عضویت در باشگاه مشتریان کسبوکار مورد نظرتان، از کامنتها و نوع ارائهی خدمات آنها استفاده کنید و راحتتر تصمیم بگیرید. برخی از مشتریان به این موضوع اهمیت ویژهای را قائل هستند که بدانند نظر سایر مشتریان و مصرفکنندگان از فروشگاه مورد نظر چگونه است.
نتیجه:
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که کسبوکار و مصرفکنندگان به عنوان مشتریان وفادار در آن عضو هستند و میتوانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند. امواج برای جلب رضایت مشتریانش به مناسبتهای مختلفی کمپینهای تبلیغاتی را ایجاد میکند تا بتواند از این طریق برای کسبوکارها افزایش مشتری و برای مشتریان محصولات متنوعتری را در بر داشته باشد. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم ارتباط تعاملی با مشتریان و کسبه ایجاد کنیم و در فضایی جدید و متفاوت به رفع نیازهای یکدیگر بپردازیم.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی