افرادی که در قسمت فروش کسبوکاری مشغول به فعالیت هستند گزینهی افزایش مشتری برای آنها اهمیت بسزایی دارد چون میدانند که با رسیدن به افزایش مشتری به کسب درآمد بیشتر نیز دسترسی خواهند داشت. در کسبوکار علاوه بر جذب مشتریان جدید، حفظ و نگهداری از آنها نیز بحثی جدی و مهم به شمار میآید که قبلا در مورد آن صحبت کردهایم اما با توجه به اهمیت مبحث افزایش مشتری بهتر است که در ابتدا و در شروع هر کسبوکاری باید به گونهای با مشتریان رفتار کنند و محصولاتی با کیفیت ارائه دهد تا بتواند در قدم اول به جذب مشتری، قدم دوم حفظ و نگهداری از آنها و در گام سوم برای افزایش مشتری تلاش کند.
شایعترین اشتباه برای کسبوکارها در سراسر جهان این است که آنها فکر میکنند اگر محصول یا خدماتی عالی ارائه دهند حفظ و افزایش مشتری به طور طبیعی انجام خواهد شد. در حالیکه این امر ممکن است در مواردی کم پیدا شود. حقیقت این است که تنها یک استراتژی کوتاهمدت بهشمار میآید.
اگر تلاش برای مشتریانتان را متوقف کنید یا در این زمینه سست شوید، مشتریان احساس خواهند کرد که دیگر برای آنها ارزش قائل نیستید و برای جلب رضایت آنها تلاشی نمیکنید. در اینصورت مشتریان به کسبوکاری دیگر مراجعه خواهند کرد. سعی کنید همیشه برای مصرفکنندگان ایدهها و راههای خلاقانهای ارائه دهید تا برایشان تازگی و جذابیت داشته باشید.
همهی کسبوکارها برای پیشرفت و کسب درآمد بیشتر به مشتریان جدید نیاز دارند. با این حال، سادهترین و قابل پیشبینیترین منبع درآمد بیشتر مشتریانی هستند که در حال حاضر در کسبوکار شما وجود دارند. از طریق مشتریانتان و جذب رضایت آنها میتوانید به افزایش مشتری دست یابید. شاید سوال برایتان پیش آید که چگونه این کار امکانپذیر است؟ پاسخ اینجاست. زمانی که در کسبوکارتان تعدادی مشتری فعلی دارید میتوانید آنها را راضی نگه دارید و از طریق این رضایت آنها دوستان و آشنایان خود را نیز به سمت کسبوکار شما خواهند آورد تا بتوانند از خدمات و محصولات با کیفیت شما بهره ببرند. این راه خود به تنهایی به افزایش مشتری منجر خواهد شد.
بازاریابی مناسب نیز در این امر بیتاثیر نخواهد بود. برخی از کسبوکارها بازاریابی را تنها موثر در زمینهی افزایش درآمد و فروش میدانند اما توجهی به این روند ندارند که زمانی کسبوکار به افزایش درآمد خواهد رسید که به همزمان به افزایش مشتری برسد. افزایش مشتری اولین گام برای موفقیت در کسبوکار است.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای دستیابی کسبوکارها به افزایش مشتری در زمینهی حرفهای خود، باشگاه مشتریانی ایجاد کرده است تا بتواند از این طریق کمکی به اعضای خود کرده باشد. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم علاوه بر بالا بردن تعداد اعضای باشگاه و افزایش مشتریان وفادار خود پلی ارتباطی بین کسبوکارهای متفاوت و مشتریان ایجاد کند. در باشگاه مشتریان امواج کسبوکار میتواند به تبلیغات محصولات و حرفهی کاری خود به صورت رایگان بپردازد و از این راه مشتریان بیشتری را برای دریافت درآمد بیشتر به ارمغان خواهد داشت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی