فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

هدف خود را بر این بگذارید تا جزء مشتری وفادار کسب‌و‌کار خاصی شوید

مشتری وفادار به چه کسی گفته می‌شود؟

کسب‌و‌کارها برای جذب مشتری وفادار در اعضای خود از راه‌های متفاوتی با هم رقابت می‌کنند.   برخی با تبلیغات برخی دیگر با بازاریابی این مسیر را طی می‌کنند تا به موفقیت برسند. در دنیای امروزه استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان با کم‌ترین هزینه به بهترین راه در کسب‌و‌کار دست یافت. 

تعریفی به صورت خلاصه از مشتری وفادار خواهیم داشت تا مشتریان بتوانند از این گزینه در خریدها و عضویت خود استفاده کنند. مشتری وفادار به مصرف‌کننده‌ای گفته می‌شود که در ازای مراجعاتش به کسب‌و‌کاری خاص بتواند از خدمات ویژه‌ی آن هم استفاده کند. برنامه‌های وفاداری هر کسب‌و‌کار با سایرین متفاوت است. برخی از آنها از پاداش‌های فیزیکی مثل ارائه‌ی اشانتیونی از یک محصول و برخی دیگر از نرم‌افزار خدمات مشتری یا باشگاه مشتریان استفاده می‌کنند تا بتوانند از این طریق خدمات بهتر و به روزتری به اعضای وفادار خود ارائه دهند.
معمولا کلمه‌ی مشتری وفادار در دنیای مجازی پرکاربردتر است. این نیز به دلیل گستردگی در این فضاست. مشتری وفادار بودن در کسب‌و‌کارهایی که دارای وب‌سایت هستند و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند دارای خدمات بهتری است.

 وفاداری-در-کسب‌و‌کارهای-آنلاین-اهمیت-بیشتری-دارد

1. رضایت مشتریان از شناخت آنها در کسب‌و‌کار

مشتریان از اینکه کسب‌و‌کاری آنها را به یاد داشته باشد احساس رضایت و خوشحالی خواهند کرد. شما به عنوان مشتری از اینکه کسب‌و‌کار بعد از اولین خریدتان شما را به یاد بیاورند حسی را به شما تلقین می‌کند که شما برایشان اهمیت بسزایی دارید و مشتریانشان را به یاد دارند. به همین دلیل است که مشتری برای بارها و یا حتی همیشه از کسب‌و‌کاری خاص خریدهای خود را انجام می‌دهد و جزء مشتری وفادار فروشگاهی خاص به حساب می‌آید.

2. اگر مشتری وفادار کسب‌و‌کاری هستید از دوستان و آشنایان خود نیز دعوت به عمل آورید

معمولا دوستان و خانواده‌ها از شرکت کردن در مجموعه‌ای یکسان و بهره بردن از خدماتی مشترک لذت می‌برند. مشتریان زمانی که از کسب‌و‌کاری احساس رضایت داشته باشند و از خدمات مفیدی برخوردار باشند قطعا آن مجموعه را نیز به دوستان خود پیشنهاد می‌دهند. سعی کنید اگر شما به عنوان مشتری وفادار مجموعه‌ای هستید و از خدمات خوبی استفاده می‌کنید این کار را انجام دهید تا به‌گونه‌ای تبلیغ برای کسب‌و‌کار مورد نظر نیز انجام داده باشید و در ازای خدماتی که از آنها دریافت می‌کنید بتوانید به افزایش مشتری آنها کمک کنید.

 در-ازای-وفاداری-به-کسب‌و‌کار،-برخورد-خوب-دریافت-کنید

3. مشتری وفادار بودن به معنای خرید هر روزه نیست

برخی از مشتریان بر این باورند که مشتری وفادار بودن به معنای خرید هر روزه یا به عبارتی دیگر خرید مداوم است در صورتی که اصلا به این معنا نیست. جزء مشتری وفادار بودن کسب‌و‌کار به این منظور است که هرگاه مشتری نیاز به محصولی داشت بتواند آن را به راحتی و بدون معطلی از کسب‌و‌کاری که قبلا فرآیند خرید را انجام داده است برای چندمین بار هم انجام دهد. به عنوان مثال، فروشگاهی که لوازم برقی عرضه می‌کند را در نظر بگیرید. هیچ‌گاه مشتری هر روز لوازم برقی خریداری نمی‌کند چون نیازی به این روند ندارد اما برای هر زمان که این نیاز را پیدا کرد تنها به کسب‌و‌کاری خاص مراجعه خواهد کرد. به این مشتری، مشتری وفادار گفته می‌شود.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.