یکی از ابزارهای بازاریابی مناسب برای مشتریان برنامه و کارت وفاداری است. هر کسبوکار برنامهای خاص برای جذب مشتری دارد و به میزان بودجهای که دارد کارت وفاداری و پاداش به مشتریانش ارائه میدهد. اگر پاداش و خدمات ارائه شده به مشتریان جذاب و هیجانانگیز باشد قطعا کسبوکار میتواند به افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر دست یابد. مشتریان باید در نظر داشته باشند که علاوه بر محصولات مناسب خدمات و پشتیبانی خوبی نیز از کسبوکار دریافت کنند تا بتوانند عضو مشتری وفادارشان شوند.
همه میدانیم که کسبوکار برای بدست آوردن مشتریان موجود در بازار به هزینههای بسیار بیشتری نیاز دارد به همین دلیل است که مارکها و برندهای خاص در برنامههای وفاداری و پاداشهای ارائه داده شده به مشتریان سرمایهگذاری میکنند.
امتیاز مشتریان در خرید، سطوح دریافت پاداش، رسانههای اجتماعی و برنامههایی که مربوط به نوع پرداخت مشتریان است. به همین دلیل برخی از خردهفروشیها به دنبال مسائل جدید هستند و روشهای خلاقانهای برای ایجاد برنامهی پاداش و کارت وفاداری مشتریان پیدا میکنند و ارائه میدهند.
در اینجا چند مورد برای ارائهی کارت وفاداری نوآورانه به مشتریان وجود دارد و آنچه مشتری میتواند از هر یک از آنها بهترین استفاده را کنند.
شما به عنوان مشتری باید علاوه بر تحقیقاتی که راجع به محصول و مسیر کسبوکار مورد نظر خود انجام میدهید باید به نوع خدماتی که در آنجا ارائه میشود نیز اطلاعات دریافت کنید. مشتری میتواند برای رسیدن به نیاز خود با کمترین هزینه و به بهترین شکل مسیر خود را طی کند و جزء مشتری وفادار آن فروشگاه شود.
اکثر مشتریان و مصرفکنندگان از وجود کارت وفاداری و یا خدماتی که میتوانند از آن طریق دریافت کنند ندارند. کارت وفاداری همیشه به صورت کارتی فیزیکی ارائه نمیشود بلکه برخی از کسبوکارها کارت وفاداری و ارائهی خدمات خود را به صورت سیستمی و با استفاده از تکنولوژی به مشتریان ارائه میدهند. بسته به نوع پاداشها این خدمات متفاوت بوده و مشتری میتواند به راحتی آن را دریافت کند.
مشتریان باید درک کنند که دریافت کارت وفاداری تنها برای آنها مفید واقع نخواهد شد، بلکه هم برای مشتری و هم برای صاحب کسبوکار دارای مزایایی است که هر دو سمت را وارد روند بهتری خواهد کرد. مشتری میتواند با داشتن کارت وفاداری کسبوکار مربوطه از خدمات و تخفیفات آن استفاده کند و کسبوکار نیز از این طریق میتواند به افزایش مشتری، افزایش فروش، مشتری وفادار و افزایش کسب درآمد خود دست یابد.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای بهرهمند سازی مشتریانش از خدماتی بهتر کارت وفاداری به صورت سیستمی ارائه میدهد. فراباشگاه امواج در باشگاه مشتریان خود کسبوکارهایی متفاوت عضو هستند که هر کدام برای رسیدن به اهداف مشخص خود خدماتی از قبیل کارت وفاداری و تخفیفات مناسبتی و فصلی استفاده میکنند. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم راههای رسیدن به موفقیت کسبوکارها و رفع نیاز مشتریان را معرفی کنیم و تمامی مشاغل در کمترین زمان به کسب درآمد بیشتر برسند و به موازات این خواسته، مشتریان نیز به خدماتی عالی دست پیدا کنند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی