اکثر مشتریان در اصل مشتری وفادار کسبوکار مورد نظر خود هستند اما ممکن است با اصل معنای این واژه آشنایی نداشته باشند. در این مقاله توضیحی به صورت خلاصه و مختصر از تعریف مشتری وفادار و ویژگیهای آن برای مشتریان ارائه میدهیم تا بتوانند با دید بازتری به سمت وفاداری بروند. مشتری وفادار بودن کسبوکاری خاص باعث میشود تا مشتری بتواند از مزایا و فواید آن نیز بهره ببرد. یکی از فواید مشتری وفادار بودن کسبوکاری این است که مصرفکننده و خریدار میتواند از تخفیفات فروشگاه به صورت مستمر استفاده کند و به وضوح نظرات و پیشنهادات حتی انتقادات خود را نیز بیان کند.
تفاوت اصلی بین مشتری عادی و مشتری وفادار این است که وفاداری مشتری به طور عمده به مصرف هزینههای کلی مصرفکنندگان مربوط میشود. این وفاداری ممکن است از طریق فعالیتهای تبلیغاتی، شهرت کسبوکار و یا تجارب گذشتهی مشتری با شرکت خاصی باشد.
به عبارت دیگر، مشتری وفادار بودن مربوط به آن دسته از مصرفکنندگان است که به فروشگاه خاصی برای خرید بازگشتهاند. این بازگشت دلایل زیادی را در بر دارد که یکی از آنها مناسب بودن قیمت محصولات یا تخفیفاتی است که به مشتری وفادار تعلق میگیرد. مشتری اگر خدماتقابل توجهی را دریافت کند قطعا به فروشگاه برای خریدهای بعدی مراجعه خواهند کرد و به دستهی مشتری وفادار کسبوکار خواهند پیوست.
این نوع از مشتریان نیز به احتمال بیشتری محصولات دیگر را از همان نام تجاری امتحان خواهند کرد. این محصولات حتی ممکن است کمی گرانتر باشند. با این حال، به دلیل رضایت از نوع پاسخگویی، خدمات مناسب و کیفیت خوب محصولات از کسبوکاری خاص خرید خود را انجام میدهند.
مصرفکنندگان با دریافت خدمات عالی، قیمتهای مناسب، کیفیت بالای محصولات و تخفیفات منظم به مشتری وفادار فروشگاه و کسبوکاری خاص تبدیل خواهند شد. مشتری وفادار به مشتری گفته میشود که نه تنها به محصولات و قیمت بلکه به نام تجاری کسبوکار نیز وفادار خواهند ماند و در تمام لحظات و زمانهایی که به محصول یا اطلاعاتی معتبر نیاز دارد از همان کسبوکار نیاز خود را برآورده میکند.
به عنوان مثال، برندهای معتبر و بزرگی همچون آدیداس و یا نایک از این دسته از کسبوکارها هستند. مشتریان آنها بیشتر وفاداری به برندشان و کیفیت محصولاتشان دارند. بیشک همانند محصولات آنها در بازار با مارکهای فیک موجود است و مشتری میتواند با هزینهی کمتری آنها را خریداری کند اما از آنجایی که مشتری وفادار در خود جای داده است و به دلیل بالا بودن کیفیت محصولاتش مشتریان برای رفع نیازهای خود به برندی خاص و معتبر مراجعه میکنند.
نتیجه:
فراباشگاه امواج برای رسیدن کسبوکارها و مشتریان به اهداف خود باشگاه مشتریانی تشکیل داده است تا همه بتوانند در فضایی جدید به خواستههای خود دست یابند. یکی از اهداف کسبوکار تبدیل مشتری به مشتری وفادار است و اهداف مشتریان دستیابی به محصولات و خدماتی با هزینهی کمتر و یا کیفیت بالا است. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا پلی ارتباطی میان کسبوکار و مشتریان ایجاد کنیم.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی