اولین قاعده برای عضویت در باشگاه مشتریان مناسب این است که کسبوکار مورد نظر را بسنجید. فناوری و تکنولوژی میتواند در این مسیر شما را کمک کند اما انتظارات را نمیتوان پیشبینی کرد. نگرش یک مشتری نسبت به سایرین تنها یکی از چیزهایی است انسانها را از هم متمایز میکند. مهمترین عنصر در هر کسبوکار بیشک مشتری است. بنابراین میتوانید برای عضویت در باشگاه مشتریان کسبوکار مورد نظر خود از کامنتها و نظرات مشتریان استفاده کنید تا بتوانید کمی از حوزهی کاری فروشگاه مد نظر و نحوهی پاسخگویی به مشتریانشان مطلع شوید.
برای برقراری رابطهای طولانی مدت باید نیازهای خود را در نظر داشته باشید و در راستای آنها حرکت کنید تا بتوانید رضایت کافی را از کسبوکار داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما با در نظر گرفتن اهداف خود از کسبوکار پیش بروید و در باشگاه مشتریان آنها عضو شوید، چون با مطالعه این کار را انجام دادهاید میتوانید از خدماتی که کسبوکار ارائه خواهد داد احساس رضایت داشته باشید و این روند را برای همیشه داشته باشید. چون همهی مشتریان در شرایط متفاوتی زندگی میکنند و سطح نیاز و توقعاتشان با هم فرق دارد پس نوع خدماتی که دریافت خواهند کرد و رضایت خواهند داشت نیز با هم متغایر است پس سعی کنید بهترین باشگاه مشتریان را متناسب با سلیقهی خود انتخاب کنید و در آن عضو شوید.
دومین قدمی که میتوانید در راستای عضویت در باشگاه مشتریان مناسب بردارید بررسی وبسایت کسبوکار است. وبسایت یکی از مهمترین گزینههایی است که هر کسبوکار موظف است برای جلب رضایت مشتریان خود از آن استفاده بهینه انجام دهد و ویترین مناسبی برای تمام فعالیتهایی است که کسبوکار برای افزایش مشتری و فروش خود انجام میدهد.
کسبوکار باید نیازهای مشتریان خود را بشناسد و برای بدست آوردن رضایت آنها تلاش خود را در هر زمینهای از جمله ارائهی خدمات، محصولات با کیفیت و قیمتهای مناسب انجام دهد.
کسبوکار باید سعی کند روابط دوستانه با مشتریان وفاداری که در باشگاه مشتریان خود عضو هستند ایجاد کند تا از این طریق بتواند علاوه بر ارائهی خدمات، تبلیغات خود را نیز در شبکات اجتماعی با کمک مشتریانش انجام دهد. مشتری در صورت رضایت از کسبوکار میتواند تبلیغ وبسایت کسبوکار مورد نظر را در صفحهی شبکات اجتماعی خود قرار دهد و از این راه به افزایش مشتری فروشگاه مورد نظر کمک بسزایی انجام دهد.
بازاریابی اجتماعی که از موثرترین راههایی است که در بدست آوردن رضایت مشتریان نقش بسزایی خواهد داشت اما باید این راه تعامل به گونهای باشد که مشتریان نیز به راحتی بتوانند آن را درک کنند. یکی از این روشها ایجاد ارتباط با مشتری عضو باشگاه مشتریان کسبوکار ایجاد محتوای مناسب است. کسبوکار باید محتوایی مناسب در وبسایت خود برای مشتریانش فراهم کند تا آنها بتوانند از این طریق به یادگیری مفاهیم و مطالب جالب روز دست یابند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی