فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

مشتری وفادار چگونه می‌تواند به موفقیت کسب‌و‌کار کمک کند

مشتری وفادار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

طبق تحقیقات انجام شده و مقالات متعددی که در وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد نشان داده شده است که جذب مشتریان جدید بسیار پر هزینه‌تر از نگهداری و حفظ مشتریان فعلی هر کسب‌و‌کار است.  پس بهترین کار و فعالیت برای کسب‌و‌کارها تلاش برای نگهداری و وفادارسازی مشتریان است.

مشتری وفادار برای هر کسب‌و‌کار و فروشگاهی یکی از دلایل رشد و موفقیت است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حرکت مشاغل به آن سمت، راه‌کارهایی ویژه و ساده را برای تبدیل خریداران فعلی به مشتری وفادار خود اختصاص می‌دهند.

 مشتریان-وفادار-باعث-پیشرفت-کسب‌و‌کار-هم-می‌شوند

خلاصه‌ای در مورد مشتری وفادار

 

مشتری وفادار کسی است که به کسب‌و‌کاری خاص به دلیل محصولات با کیفیت و قیمت‌های مناسبش اعتماد کرده و به آن وفادار می‌ماند تا بتواند بهترین خدمات را دریافت کند. مشتری وفادار از همان ابتدا برای کسب‌و‌کار وفادار نبوده بلکه پس از طی مراحلی از سوی کسب‌و‌کار و رویت ویژگی‌هایی جدید مشتریان تصمیم می‌گیرند که به صورت مدام و همیشگی برای رفع نیازهای خود به فروشگاه مورد نظرشان مراجعه کنند و تمام اطلاعات و خریدهای خود را از یک کسب‌و‌کار دریافت کنند. این امر باعث تبدیل خریدار معمولی به مشتری وفادار کسب‌و‌کار خواهد شد.
اکثر مصرف‌کنندگان به عنوان مشتری وفادار برای فروشگاه و مشاغلی خاص هستند اما با این تعاریف آشنایی ندارند. زمانی که با واژه‌ی مشتری وفادار روبرو می‌شوند گمان می‌کنند که تعریفی خارق‌العاده از آن وجود دارد در صورتی که این‌گونه نیست. بسیاری از مشتریان برای کسب‌و‌کارها این نقش را ایفا می‌کنند اما نمی‌دانند که چه خدماتی را باید در ازای این وفاداری دریافت کنند. با مطالعه و تحقیقات در این مورد مشتریان می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.


ممکن است برای مشتریان سوال پیش آید که کسب‌و‌کارها از وجود مشتری وفادار مزایایی دریافت می‌کنند یا خیر؟

 

پاسخ این سوال اینجاست. زمانی که شما برای اولین بار از فروشگاهی خرید می‌کنید بی‌شک محصول را با معیارهای خود مقایسه می‌کنید و در مورد خریدهای بعدی خود نیز از روی آن تصمیم خواهید گرفت. در صورت نارضایتی کسب‌و‌کار خود را برای خرید تغییر خواهید داد اما اگر رضایت کافی را از کیفیت، قیمت و نوع برخورد فروشندگان کسب‌و‌کار داشته باشید قطعا برای خریدهای بعدی نیز به آنها مراجعه خواهید کرد و با این روند به دسته‌ی مشتری وفادار آنها ملحق می‌شوید. کسب‌و‌کار با جذب وفاداری برای خود می‌تواند به کسب درآمد معینی دست پیدا می‌کند و می‌تواند با خیالی آسوده به ارائه‌ی خدماتی متفاوت برای مشتریانش بپردازد. بی‌شک کسب‌و‌کار با داشتن مشتریان معینی برای خود می‌تواند برای بهتر شدن خود و محصولاتش تلاش کند و دغدغه‌ی جذب مشتری وفادار را نخواهد داشت.
یکی دیگر از مزایای مشتری وفادار برای کسب‌و‌کار این است که با وجود وفاداری، مشتریان بیشتری نیز جذب خواهند شد. مشتری وفادار کسی است که از تمامی خدمات و محصولات فروشگاهی مورد نظر رضایت لازم را دارد. در این‌صورت مشتریان بیشتری جذب خواهند شد تا آنها نیز بتوانند از خدمات لازم بهره ببرند و محصولات با قیمت و کیفیت مناسب دریافت کنند. طبق بررسی‌های انجام شده هر مشتری وفادار به طور متوسط 3 مشتری با خود به همراه خواهد داشت. پس وفادار بودن خریدار برای کسب‌و‌کار نیز فواید بی‌شماری را در بر دارد.

 مشتریان-وفادار-مصرف‌کنندگان-بیشتری-را-جذب-می‌کنند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.