در این مقاله دربارهی حفظ ارزش مشتریان و رسیدن به افزایش مشتری میپردازیم. راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آنها به اهدافتان دسترسی پیدا کنید.
با مشتریانتان صحبت کنید و از خواستهها و نیازهای آنها مطلع باشید. این روند را میتوانید در اولین حضورشان سپری کنید تا بتوانید در خریدهای بعدی بیشتر کمکشان کنید. با اطلاعات بدست آمده ارزش مشتریانتان را حفظ خواهید کرد و این امر موجب خواهد شد به مرور زمان به افزایش مشتری برسید.
اگر طبق برنامه پیش بروید قادر خواهید بود متناسب با خواستههای مشتریانتان به راحتی خدماتی ارائه دهید تا بتوانید رضایت آنها را نیز دریافت کنید. اکثر مشتریان انتظار دارند کسبوکار درکشان کنند و پکیجی از محصول، قیمت و خدمات مناسب در قبال اعتمادشان ارائه دهند. کسبوکار برای پاسخ به این نیازها تنها با برنامهریزی و اهداف مشخص شده میتواند پیش رود.
مشتریان متناسب با محیطی که زندگی میکنند و منبع درآمد خود، نیازهای متفاوتی دارند. شما به عنوان صاحب کسبوکار باید بخشهایی که مهارت دارید و میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید را مشخص کنید تا خدماتی منحصر به خود را به مشتریانتان ارائه دهید.
کسبوکارهای زیادی وجود دارند که محصولات مشابهی را ارائه میدهند. اکثرا مشتریان متفاوت بودن قیمت محصولات و کیفیتها را درک میکنند و در آخر به سمت ترجیحات خود خواهند رفت. بهتر آن است که برای شفافسازی حیطهی کاری خود دلیل بالا یا پایین بودن قیمت محصولات و حتی نوع کیفیت را به صورت واضح به مشتریانتان اعلام کنید. این کار شما باعث خواهد شد تا مشتریان راحتتر به کسبوکارتان اعتماد کنند و با توجه به ترجیح خود فروشگاه مورد نظر را برای خرید انتخاب کنند. با استفاده از این روش یک قدم در رسیدن به افزایش مشتری نسبت به رقبا جلو خواهید بود.
با توجه به بودجهی خود در کسبوکارتان نباید سعی کنید دست خود را خالی کنید و هر چه دارید را برای رسیدن به افزایش مشتری هزینه کنید. شما تنها باید مشتریان خود را دستهبندی کنید تا بتوانید برای ارائهی خدمات با دید بازتری حرکت کنید. بیشترین هزینه و خدمات را برای مشتریان وفادار و ارزشمند خود اختصاص دهید تا بتوانید پاسخ مثبتی دریافت کنید. مشتریانی که به کسبوکار شما وفادار هستند دلسوزی بیشتری برایتان خواهند کرد. با تبلیغات از طریق این دسته از مشتریان خود میتوانید علاوه بر افزایش مشتری به افزایش درآمد خود نیز کمک بسزایی کنید.
نتیجه:
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که اعضای متعددی را از کسبوکارها و مصرفکنندگان در خود دارد. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم مشتریان را به سمت کسبوکارهایی که محصولات و خدمات مناسبتری به خریداران ارائه میکنند هدایت کنیم و مشاغل نیز از این مسیر به اهداف خود دست یابند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی