فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

میزان جذب مشتری به نوع خدمات و محصولات کسب‌و‌کارتان بستگی دارد

مشتری کیست و برای جذب مشتری چه کارهایی را کسب‌و‌کار باید انجام دهد؟

هر کسی که نیاز به محصول و خدماتی مشخص داشته باشد را مشتری می‌نامیم.   این مشتری می‌تواند نیازمند تنها دریافت خدمات و پاسخ‌گویی از جانب کسب‌و‌کار شما باشد و یا می‌تواند محصولی را از شما درخواست کند. با توجه به نوع شغل شما نیازها متفاوت خواهد بود.

حال با تعریفی به صورت خلاصه از مشتریان می‌خواهیم راه‌کارهایی را برای جذب مشتری به شما ارائه دهیم.

مشتری کسب‌و‌کارتان کیست؟

شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان می‌توانید در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید تا در زمینه‌ی جذب مشتری گامی استوار بردارید. برای شروع کار باید زمینه‌ی کاریتان را مشخص کنید. محصول و خدماتی که به مشتریانتان ارائه خواهید داد را معین کنید و طبق برنامه‌ریزی پیش روید. همه‌ی مصرف‌کنندگانی که به سمت فروشگاه شما خواهند آمد به گونه‌ای مشتری محسوب می‌شوند اما هر کدام نیازهای متفاوتی با یکدیگر دارند که شما برای جذب آنها باید ویژگی‌های خود را بالا ببرید.
برای شناخت نیازهای مشتری تنها از او سوال کنید. با پرسش چند سوال کلیدی و متناسب با منطقه‌ی زندگی، میزان درآمد و خواسته‌ی آنها می‌توانید منبع اطلاعاتی از مشتریانتان در دست داشته باشید و همیشه از آنها برای ارائه‌ی خدمات بهتر استفاده کنید تا رضایت مشتریانتان را نیز دریافت کنید.
خیلی از خریداران یا همان مشتریان تنها برای بازدید از کسب‌و‌کارتان چه به صورت حضوری و چه از طریق وب‌سایت به شما سر می‌زنند. شما و تیم فروشتان باید بدانند که چگونه با آنها رفتار کنند تا بتوانند به جذب مشتری دست یابند. اگر تیم کاریتان رفتارهایی به این شکل را آموزش ندیده‌اند در ابتدا تمامی این روند را به آنها بیاموزید تا بتوانید محکم‌تر به سمت جذب مشتری حرکت کنید.

 از-طریق-وب‌سایت-مشتریان-را-جذب-کنید

متناسب با کوچک یا بزرگ بودن کسب‌و‌کارتان، جذب مشتری در آن متفاوت خواهد بود

منظور از تفاوت جذب مشتری در کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ این است که شما برای ارائه‌ی محصول و خدمات چه اندازه فضا و امکانات دارید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب و رضایت آنها را دریافت کنید. اگر کار شما با وب‌سایت استارت خورده باشد و از طریق فضای مجازی با مشتری در ارتباط باشید بی‌شک دستتان برای ارائه‌ی محصولات متنوع و پشتیبانی از آنها بازتر خواهد بود اما اگر به صورت فروشگاهی کار می‌کنید باید فضای قرار دادن محصولات و نوع برخورد تیم کاری خود را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به راحتی به جذب مشتری در کسب‌و‌کارتان برسید.
شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان بهتر است برای شروع اطلاعاتی جامع در مورد مشتریانتان و نوع سلیقه و میزان بودجه‌ای برای دریافتخدمات و محصول صرف خواهند کرد را مشخص کنید. با این کار با دید بازتری به استقبال خریدارن و جذب مشتری خواهید رفت. به این دلیل است که باید متناسب با میزان فعالیت و اندازه‌ی کسب‌و‌کارتان انتظار برای جذب مشتری داشته باشید.
موارد دیگری نیز برای رسیدن به جذب مشتری در کسب‌و‌کار وجود دارد که یکی از آنها نوع خدماتی است که به مشتریانتان ارائه خواهید داد. منظور از نوع خدمات ارائه شده، میزان حمایت از مشتریان، پشتیبانی از محصولات فروخته شده به مشتریان و نوع پاسخ‌گویی شما و تیم فروشتان به مشتریان است که این نکته نیز در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد.

 نسبت-به-اندازه-کسب‌و‌کارتان،-نیازهای-مشتریانتان-را-برآورده-کنید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.