فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

کسب‌و‌کارها باید تمام تلاش خود را برای حفظ مشتری انجام دهند

مزایای حفظ مشتری برای کسب‌و‌کار

با وجود تکنولوژی اکثر کسب‌و‌کارها و شرکت‌ها به اهمیت حفظ مشتری در زمینه‌ی فعالیتشان پی برده‌اند و می‌دانند که برای این امر باید تلاش بیشتری داشته باشند.  یکی از مزایای حفظ مشتری، وفادار ماندن مشتریان برای کسب‌و‌کار و به گونه‌ای منبع درآمدی ثابت برای شرکت‌هاست. 

فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که اعضای متعددی از کسب‌و‌کارها و مشتریان را در خود دارد و برای رسیدن به اهداف هر دو در تلاش است. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم بتوانیم بستری ایجاد کنیم تا کسب‌و‌کارها برای رسیدن به حفظ مشتری تنها به این سامانه بپیوندند.
هنگامی که شرکت ها تمرکز خود را بر حفظ مشتری حفظ می کنند، اغلب آن را بسیار موثر می دانند. مشتریان فعلی شما در حال حاضر با شرکت شما آشنا هستند و علاقه مند به محصولات خود هستند، بنابراین حفظ آنها یک استراتژی کلیدی برای رشد پایدار است.

ایجاد رابطه‌ای مستحکم با مشتری

اینکه شرکت‌ها بتوانند با مشتریانشان رابطه‌ای مستحکم را برقرار کنند بحثی بسیار جدی و مهم است. کسب‌و‌کارها باید بدانند با مشتریان حتی از اولین مراجعه‌ی آنها به چه نحوی برخورد کنند و چگونه از نیازهای آنها مطلع شوند. زمانی که مشتری برای تنها بازدید از فروشگاهی مراجعه می‌کند باید با ترفندی خاص و بیانی متفاوت از سلیقه و نوع دیدگاهش باخبر شوید و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشد، او را مجاب به خرید و دریافت خدمات کنید تا قادر باشید گام بعدی را برای حفظ مشتری به صورت مطمئن بردارید.

 از-سلیقه‌ی-مشتریانتان-مطلع-شوید-و-آنها-را-ترغیب-به-خرید-کنید

مشتریان غیرفعال خود را در کسب‌و‌کارتان دنبال کنید

بسیاری از کسب‌و‌کارها زمان و هزینه‌ی زیادی را صرف جذب مشتریان جدید می‌کنند اما نمی‌دانند که این روند، کاری بسیار اشتباه است. زمانی که شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان شاهد غیرفعال بودن مشتریان قبلی خود هستید و آنها نه تنها جزء دسته‌ی مشتریان وفادارتان نیستند بلکه هیچ خریدی نیز از شما نمی‌کنند باید به دنبال رفع مشکل بپردازید. از مشتریان غیر فعال خود دلیل ترک کسب‌و‌کارتان را بپرسید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه به رفع مشکل‌ها و معایب کاریتان بپردازید. با این شیوه به راحتی هم معایب محصولات و شرکتتان را رفع کرده‌اید هم در جهت حفظ مشتری حرکت کرده‌اید. 
در این‌صورت مشتریان نیز از اینکه به نظرات و انتقاداتشان گوش کرده‌اید و برای جلب رضایتشان فعالیت می‌کنید خشنود خواهند شد و قطعا بازگشتی به کسب‌و‌کارتان خواهند داشت تا ببینند در چه حد به رفع مشکل پرداخته‌اید.

 مشتریان-غیرفعالتان-را-دنبال-و-رضایتشان-را-جلب-کنید

راه ارتباطی ثابت با مشتریانتان داشته باشید

برای حفظ مشتری در کسب‌و‌کارتان راه ارتباطی ثابت و همیشگی داشته باشید. مشتریان با داشتن اطلاعاتی از شما و راهی که از آن طریق به پاسخ سوالاتشان دست یابند را داشته باشند اطمینان بیشتری به کارتان خواهند کرد. راه ارتباطی ثابت می‌تواند وب‌سایت یا شبکات اجتماعی باشد که در اختیار مشتریان نیز قرار دارد تا بتوانند نظرات و انتقادات خود را ابراز کنند و از سایر محصولات و خدماتتان مطلع شوند. با داشتن چنین فضایی در کسب‌و‌کارتان به حفظ مشتری نیز دست خواهید یافت.
فراباشگاه امواج برای دریافت نظرات مشتریان و اعضایش بخشی را اختصاص داده است تا تمامی اعضا بتوانند نظرات خود را ثبت کنند.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.