اکثر مشتریان هنوز با باشگاه مشتریان آشنایی ندارند و تنها این واژه را شنیدهاند اما معنای واقعی آن را نمیدانند. به همین منظور بهتر است مشتریان کمی در این مورد مطالعه انجام دهند و با معنای باشگاه مشتریان و خدماتی که این نرمافزار ارائه میدهد آشنایی پیدا کنند. باشگاه مشتریان، نرمافزاری است که مشتریان با عضویت در آن میتوانند از آن استفادهی بهینه داشته باشند. به عنوان مثال، فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که اعضای متعددی از قبیل مصرفکنندگان و کسبوکارها را دارد که همگی به عنوان مشتریان فراباشگاه محسوب میشوند و به صورت کلی هر کدام برای اهدافشان عضو هستند. مشتریان در فراباشگاه امواج و با عضویت در باشگاه مشتریانش قادر خواهند بود کسبوکارهای متعددی را در دست داشته باشند و متناسب با نیازشان یکی را برای خرید و دریافت تخفیف انتخاب کنند. باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج خدماتی را در قبال عضویت مشتریان و کسبوکارها در اختیار اعضایش قرار میدهد تا بتواند پاسخ مثبتی برای اعتماد مشتریانش باشد. یکی از این خدمات ارائهی کارت وفاداری الکترونیکی است که تمام مشتریان میتوانند از آن بهرهمند شوند.
مشتریان باید سعی کنند بهترین برنامهی وفاداری را برای عضویت در آن انتخاب کنند که بتوانند در جهت منافع خود حرکت داشته باشند. بهترین برنامهی وفاداری باشگاه مشتریانی است که بتوان به آن اعتماد کرد. ممکن است سوال برای مشتریان پیش آید که اعتماد در این مبحث چه الزامی دارد، پاسخ اینجاست. زمانی که مشتری به سیستم برنامهی وفادارسازی مشتریانش اعتماد میکنند و عضو میشوند انتظار دارند علاوه بر دریافت بهترین خدمات، محصولات جدید و بهروز را نیز بتوانند در اختیار داشته باشند. به گونهای باشگاه مشتریان مناسب برنامهای است که علاوه بر خدمات روتین ارائه شده به مشتریان، منبع اطلاعاتی مناسبی برای ارتقاء اطلاعاتش باشد.
برنامهی وفادارسازی قابلیت این را دارد که مشتریان قادر هستند بر روی تلفن همراه خود اپلیکیشن باشگاه مشتریان کسبوکار مورد نظرش را نصب کند و از سرویس آن استفاده کنند.
به عنوان مثال، باشگاه مشتریان کسبوکاری را در نظر بگیرید که در حوزهی خوراک در حال فعالیت است. مشتریانی که در این سامانه عضو خواهند شد میتوانند به راحتی از تمام قیمتها، منوی کلی و جزئی رستوران مطلع شوند و حتی برای مراسم و جشنهایشان میزی را به صورت رزرو در سامانه ثبت کنند.
حال با این تعاریف مشتریان بهتر درک خواهند کرد که تفاوت بین باشگاه مشتریان کسبوکارها چیست و میتوانند به راحتی بهترین را برای عضویت انتخاب کنند.
فراباشگاه امواج برای احترام به مشتریانی که به عنوان مصرفکننده در سامانه عضو هستند تعداد زیادی از صنوف مختلف را در خود به صورت عضو دارد و آنها را در اختیار مشتریانش قرار داده است تا بتوانند متناسب با سلیقه و بودجهی خود کسبوکار مورد علاقشان را انتخاب و برایخرید به آنها مراجعه کنند. باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج با در نظر گرفتن اکثر سلیقهها برای خرید و متناسب با تمامی مناطق محل سکونت شهروندان فروشگاههایی را در سامانه قرار داده است تا مشتریان گزینههای مختلفی را برای مراجعه و خرید در دست داشته باشند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی