امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیای مدرن اکثر مشاغل به جذب و افزایش مشتری میاندیشند اما خیلی از آنها روشهای مناسب را برای این کار نمیدانند و دست به کارهای پر هزینه میزنند. به همین دلیل در این مقاله روشهایی موثر کمهزینه را برای کسبوکارها آوردهایم.
شما به عنوان صاحب کسبوکارتان باید فضایی را ایجاد کنید تا خریداران فعلیتان به مشتریان وفادار تبدیل شوند و همین روند موجب افزایش مشتری شود. ایجاد وفاداری به نام تجاری کسبوکاری خاص، یکی از سختترین دغدغههای مشاغل است. یکی از توصیههایی که معمولا به مشتریان میشود این است که به کسبوکار مورد علاقه و مد نظرشان وفادار بمانند تا بتوانند از خدمات و مزایای آن نیز بهرهمند شوند.
فراباشگاه امواج برای رسیدن کسبوکارها به افزایش مشتری و وفادارسازی مشتریان و کمک برای خرید آسان مصرفکنندگان، باشگاه مشتریانی ایجاد کرده است تا بتواند از این طریق اعضایش را کمک کند.
کسبوکارها میتوانند با برنامهریزی دقیق از همان ابتدای کارشان، به تمامی اهدافشان دست یابند که یکی از آنها افزایش مشتری است. مشاغل میتوانند با اهداف از قبل تعیین شده و برنامهریزی علاوه بر افزایش مشتری به کسب درآمد نیز برسند.
سختترین دغدغههای کسبوکارها جذب و افزایش مشتری است و کاملا گزینهای مهم در مشاغل به شمار میآید اما باید از راه درست و با فکر این کار را انجام داد. اگر افزایش مشتری به صورت تصادفی در شرکت یا فروشگاهی صورت گیرد و بدون برنامهریزی باشد قطعا در آیندهی کسبوکار دچار مشکل خواهد شد و با ریزش آن روبرو میشوید.
با درک بهتر مشتریان و نیازشان میتوانید دریچهای برای آنها باز کنید که متفاوت از سایرین باشد. این کار تنها با شناخت کاملا از مشتریان صورت خواهد گرفت که باید شما به عنوان صاحب کسبوکارتان اطلاعاتی پایه از مشتریانی که مراجعه دارند داشته باشید و بدانید که چه سلیقهای دارند و نیازهایشان را برای دریافت خدمات مناسب درک کنید. به عنوان مثال، تصور کنید فروشگاه موبایل و قطعات کامپیوتری دارید. زمانی که مشتری به فروشگاه شما برای اولین بار مراجعه خواهد کرد شما یا تیم فروشتان خدمات پس از فروش نیز به مشتریان ارائه دهد. قطعا مشتری با اعتماد و اطمینان بیشتری برای خریدهای بعدی خواهد داشت و کسبوکارتان را به اطرافیانشان نیز پیشنهاد خواهند داد. با این روند نه تنها به افزایش مشتری بلکه به برندسازی کسبوکارتان و کسب درآمد بیشتر خواهید رسید.
فراباشگاه امواج در باشگاه مشتریانش اعضایی از قبیل مصرفکنندگان و کسبوکارها را دارد که هر کدام با نیازهای متفاوت در این سامانه عضو هستند و در پی بدست آوردن نیازهایشان هستند.
کسبوکارها میتوانند پس از عضویت در باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج، به صورت کاملا رایگان تبلیغات زمینهی حرفهایشان را در وبسایت قرار دهند و از افزایش مشتری برخوردار شوند. یکی دیگر از راههای رسیدن به افزایش مشتری تبلیغ در وبسایت و شبکات اجتماعی است. اکثر مشتریان امروزه برای بدست آوردن نیازهایشان به دلیل مسافتهای طولانی و شلوغی از طریق شبکههای اجتماعی و وبسایتها اقدام میکنند. به همین منظور سعی کنید در فضای مجازی نیز بهترین باشید و کسبوکارتان را به صورت کامل و واضح برای مشتریانتان توضیح دهید تا با دید بازتری به شما و کسبوکارتان بپیوندند.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی