فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

حفظ مشتری یا جذب مشتری، کدام‌یک در روند بهبود کسب‌و‌کار موثرتر است

مزایای حفظ مشتری

حفظ مشتری و جذب مشتری دو بحث جدا از هم هستند که کسب‌و‌کارها باید از همان ابتدای استارت کارشان مشخص کنند که به دنبال کدام‌یک هستند.  طبق تحقیقات انجام شده و روند سایر کسب‌و‌کارها نشان داده شده است که حفظ مشتری و تلاش برای رسیدن به آن مهم‌تر و موثرتر از جذب مشتری جدید است.

فراباشگاه امواج برای رسیدن تمامی کسب‌و‌کارها به حفظ مشتری در زمینه‌ی فعالیتشان از متدهای مختلفی استفاده می‌کند. یکی از آنها ایجاد کمپین‌های مختلف به مناسبت‌های گوناگون است که کسب‌و‌کارها برای حفظ مشتری خود می‌توانند خدماتی نظیر تخفیف و پشتیبانی از محصولاتشان ارائه دهند.
کسب‌و‌کار باید میزان سرمایه‌گذاریش را برای حفظ مشتری مشخص کند تا بتواند طبق بودجه‌ی موجودش پیش رود. از استراتژی‌های مناسبی که در سریع‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه پاسخ مطمئنی در این راه است استفاده کنید و برای حفظ و نگهداری از مشتریانتان تلاش کنید.
طبق آمارهای دریافتی هر یک مشتری در کسب‌و‌کار، 6مشتری را به همراه دارد. به این دلیل است که حفظ مشتری بحثی بسیار مهم بشمار می‌آید. در نظر داشته باشید که اگر هر کدام از مشتریان فعلیتان به هر دلیلی از کسب‌و‌کارتان بروند چندین نفر را هم‌زمان با هم از دست خواهید داد.

 از-مشتریان-فعلیتان-محافظت-کنید

بازاریابی نسبت به سایر راه‌های جذب و حفظ مشتری کم‌ هزینه اما موثر است

بدست آوردن مشتریان جدید شامل وقت و هزینه‌های زیادی است که اگر از استراتژی‌های بازاریابی نیز استفاده شود راهی مطمئن و موثرتری را در پیش خواهید داشت. بازاریابی علاوه بر حفظ مشتری، کسب درآمد بیشتری را نیز در بر خواهد داشت.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که کسب‌و‌کارها و مصرف‌کنندگان جزء اعضای آن هستند و خدماتی متفاوت به آنها ارائه می‌شود. فراباشگاه امواج در اصل بازاریابی برای کسب‌و‌کارها به صورت رایگان انجام می‌دهد و در جهت رشد آنها و دسترسی به اهدافشان تلاش می‌کند. کسب‌و‌کارها می‌توانند برای حفظ مشتری در زمینه‌ی حرفه‌ایشان از متد بازاریابی فراباشگاه امواج استفاده کنند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به اهدافشان دست یابند.
یکی دیگر از راه‌های حفظ مشتری، دسترسی به اطلاعات مشتریان است. کسب‌و‌کارها می‌توانند اطلاعات مشتریان را در اولین مراجعه‌ی آنها دریافت کنند تا از نیازهایشان مطلع باشند و متناسب با آنها محصولات و خدمات ارائه دهند. داشتن اطلاعاتی پایه از مشتریان علاوه بر رفع نیازهایشان، در زمینه‌های دیگری نیز راهی مناسب است. می‌توان یکی از زمینه‌هایی که دریافت اطلاعات مشتریان در آن موثر است را به ارسال پیام‌های مناسبتی اشاره کرد.

 برای-حفظ-مشتری-اطلاعاتشان-را-داشته-باشید


مشتریان به اینکه کسب‌و‌کارها توجه و احترام ویژه‌ای برای آنها قائل باشند علاقه‌ی خاصی دارند و با این کار حس خواهند کرد که برای مشاغل مهم و قدردان مراجعات و خریدهایشان هستند. شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کار می‌توانید به مناسبت‌های مختلف از جمله اعیاد و تولد مشتریانتان به آنها پیامی از قبیل متن و عکسی خاص ارسال کنید و برایشان تخفیفات و مزایای ویژه‌ای در آن روز ارائه دهید. با این روند قطعا کسب‌و‌کارتان در خاطر مشتریان می‌ماند و برای خریدهای بعدیشان به سمت شما خواهند آمد. به ازای ارسال پیام‌های تبریک و ارائه‌ی خدمات با کم‌ترین هزینه، در حفظ مشتری قدمی مثبت برداشته‌اید و به اهدافتان نزدیک‌تر خواهید شد.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.