فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

مشتری وفادار؛ شانسی برای پیشرفت در کسب‌و‌کار

معیارهای مشتری وفادار چیست؟

وفاداری مشتریان را می‌توانید تنها با رضایت از آنها از محصولات و به طور کلی نوع فعالیت کسب‌و‌کارتان بدست آورید. مشتری وفادار کسی است که به کسب‌و‌کار شما نه تنها برای رفع نیازهای خود مراجعه می‌کند بلکه انتظار دارد در ازای خرید و پرداخت پول، خدماتی ویژه و مفید نیز دریافت کند.  مشتری وفادار برای رسیدن به اهدافش به کسب‌و‌کارهای متعددی مراجعه می‌کند تا بتواند بهترین را انتخاب کند و پروسه‌ی خرید را انجام دهد.

شما به عنوان صاحب کسب‌و‌کارتان می‌توانید از شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگی هم‌چون Starbucks نمونه‌برداری کنید تا در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه به مشتری وفادار دست یابید. این شرکت نه تنها توانسته است مشتریانش را حفظ کند، بلکه برنامه‌ای موثر و جذاب برای تبدیل خریدار به مشتری وفادار ایجاد کرده است.

 برنامه‌ای-موثر-برای-جذب-مشتریان-وفادارتان-ایجاد-کنید


فراباشگاه امواج نیز یکی از دسته شرکت‌هایی است که علاوه بر عضویت رایگان مشتریان در باشگاه مشتریانش، خدماتی از قبیل کارت وفاداری الکترونیکی در اختیار آنها قرار می‌دهد و مشتریان متناسب با نیازهایشان می‌توانند از آن استفاده کنند.
برنامه‌ی وفاداری استارباکس دارای قابلیتی است که مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین قهوه‌ی مورد نظرشان را سفارش دهند و مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کند و در کم‌ترین زمان آن را دریافت کند. با این کار مشتریان احساس خواهند کرد که به راحتی می‌توانند خریدشان را انجام دهند و بهترین خدمات را نیز دریافت کنند. این راه مثالی برای جذب و تبدیل مصرف‌کننده به مشتری وفادار و دائمی است.

از دیدگاه فروش، مشتریان انواع مختلفی دارند

شما به عنوان صاحب حرفه‌ی کاری و کسب‌و‌کارتان می‌توانید مشتریانتان را برای تیمتان دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی می‌تواند در هر حرفه‌ی کاری متفاوت باشد. یک دسته از مشتریان هستند که تنها برای خرید و رفع نیاز آنی خود دست به خرید از فروشگاهی خاص می‌زنند. برخی دیگر علاوه بر کیفیت و قیمت محصولات به دنبال دریافت خدمات و پشتیبانی هستند که هر زمان به مشکلی بر خوردند بتوانند با کسب‌و‌کار مورد نظر آن را در میان بگذارند.
اینکه شما یا تیم فروشتان چگونه با مشتریان صحبت می‌کنند و نیازشان را بر طرف می‌کنند در تبدیل آنها به مشتری وفادار رابطه‌ای مستقیم دارد. پس باید سعی کنید به گونه‌ای با مصرف‌کنندگان و مراجعین رفتار کنید که حتی اگر از محصولاتتان رضایت نداشتند به دلیل نحوه‌ی برخوردتان باز هم به فروشگاهتان مراجعه کنند.
با دسته‌بندی کردن مشتریان در ذهنتان می‌توانید با دید بازتری راجع به نوع محصولات و خدمات تصمیم‌گیری کنید و به سرعت در بدست آوردن مشتری وفادار قدم بردارید.
یکی دیگر از انواع مشتریان، آنهایی هستند که از ابتدا و بدون در نظر گرفتن ارائه‌ی خدمات از سوی کسب‌و‌کار تنها به دنبال خرید و رفع نیازشان هستند. بهتر است سعی کنید این مشتریان را به کسب‌و‌کارتان جذب کنید. تبدیل این دسته از مصرف‌کننده به مشتری وفادار کار بسیار راحتی است چون تنها درخواست محصولی با کیفیت و قیمت مناسب را دارند و به دنبال خدمات و پشتیبانی نیستند اما زمانی که شما خدماتتان را نیز به آنها معرفی کنید بی‌شک جذب خواهند شد و رضایتشان را به سرعت می‌توانید جلب کنید و به مشتری دائمی کسب‌و‌کارتان تبدیل کنید.

 مشتریان-انواع-مختلفی-دارند،-متناسب-با-آنها-پیش-روید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.