مشتری وفادار در کسبوکارها انواع مختلف دارند که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم. دستهای از مشتریان هستند که از کسبوکار و فروشگاهی خاص رضایت کامل دارند و تنها از یکجا خریدهایشان را انجام میدهند اما وفاداری ندارند. این دسته از مصرفکنندگان، مشتریان خطرناک نامیده میشوند چون با وجود رضایتشان از کسبوکار وفادار نیستند و تمایلی به وفاداری ندارند. ترغیب چنین مشتریانی برای تبدیلشان به مشتری وفادار کار بسیار دشواری است که کسبوکارها باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.
دستهای دیگر از مشتریان هستند که جزء مشتری وفادار کسبوکارها محسوب میشوند اما این تعداد نیز وفادار به محصولات و خدمات فروشگاه شما نیستند بلکه تنها وفادار به برنامهی ارائهی خدماتتان ماندهاند و قصد استفاده از کارت وفاداریشان را از طریق کسبوکارتان دارند. شما به عنوان صاحب کسبوکارتان میتوانید جذابیتهایی را در برنامهی وفاداری کسبوکارتان ایجاد کنید تا بتوانید در راه وفادار ماندنشان قدم بزرگی بردارید.
دستهای دیگر از مشتریان هستند که تنها به راحتی خود برای خریدشان فکر میکنند و به دلیل نزدیکی مسافت و فروشگاهتان به محل زندگیشان شما را انتخاب خواهند کرد و به جمعیت مشتری وفادار کسبوکارتان خواهند پیوست. شما میتوانید محصولات و خدمات بسیار ویژهای را در اختیار این مشتریان قرار دهید که حتی در حالت تغییر محل سکونتشان باز هم از فروشگاه و شرکتتان خرید کنند.
مشتریانی که در قسمت بالا ذکر شد تنها چند نمونه از انواع مشتری وفاداری است که در تمام کسبوکارها یافت میشود. مثالهایی که میتواند شما را در نوع ارائهی خدمات و محصولات بهتر و نگهداری و حفظ آنها کمک بسزایی کند تا بتوانید به راحتی به موفقیت و افزایش فروش و مشتری دست یابید.
فراباشگاه امواج برای جمعیت عظیم مصرفکنندگانی که در باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج عضو هستند کسبوکارهای متعددی را با پارامترهای مختلف ارائه داده است تا مشتریان متناسب با محل زندگی، میزان بودجه و کیفیتی که مد نظرشان است خریدشان را انجام دهند و جزء مشتری وفادار مشاغل قرار گیرند. مصرفکنندگان با عضویت در باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج میتوانند علاوه بر بهرهمندی از کارت وفاداری الکترونیکی این سامانه، از مزایای وفاداری سایر کسبوکارها نیز استفاده کنند و در جهت رفع نیازهایشان با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان حرکت کنند.
شاید این سوال برای اکثر مشاغل پیش بیاید که چه گروههایی از کسبوکارها به مشتری وفادار نیاز دارند. در جواب چنین سوالی باید گفت که تمامی مشاغلی که در حال فعالیت هستند به وجود چنین مشتریانی نیاز دارند چون یکی از منابع درآمدی ثابت کسبوکارها مشتری وفادارشان است. مشاغلی که مشتری وفادار نداشته باشند همانند این است که خدمات و یا محصولاتی را برای ارائه به مشتریان ندارد. به گونهای مشتری وفادار یکی از ارکان اصلی تداوم و بقای کسبوکارها بهشمار میآید.
فراباشگاه امواج بیشترین تلاش را در زمینهی بدست آوردن مشتری وفادار هم برای خود و هم برای سایر مشاغلی است که در باشگاه مشتریانش عضو هستند. باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج، پلی ارتباطی بین تمام مصرفکنندگان و کسبوکارهاست و برای مشتری وفادار تمامی صنوف خدمات ویژهای ارائه میدهد تا بتواند از این طریق پاسخی برای نیاز همهی جوامع باشد.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی