رسانههای اجتماعی و وبسایت برای رشد کسبوکارها همانند دریا وسعت دارد. مشاغل به راحتی میتوانند با تبلیغات در فضای رسانههای اجتماعی به افزایش جذب مشتری و ترغیب آنها به خرید بپردازند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و باز بودن فضای شبکههای اجتماعی بسیاری از کسبوکارها تنها فروششان را از این طریق انجام میدهند.
در این مقاله به بررسی تاثیر وبسایت و رسانههای اجتماعی در جذب مشتری برای مشاغل میپردازیم.
مشاغل برای بهبود روند جذب مشتری و افزایش فروششان میتوانند به راحتی وبسایتی را طراحی کنند که در آن توضیحاتی در زمینهی نوع فعالیتشان، محصولات و خدمات ارائه شده و نوع رضایت مشتریان فعلیشان را بیاورند. با این کار فضا را بیشتر برای مشتریان ایجاد میکنند تا آنها با اعتماد بیشتری به فروشگاه مورد نظرشان مراجعه و به خرید بپردازند.
هر کسبوکاری که وبسایت ایجاد میکند قادر است تا فعالیتهایی از قبیل آموزش، مقالات، اخباری از دنیای روز و یا محصولات جدیدی که در زمینهی کاریتان هستند و به تازگی وارد بازار شدهاند را در آن به صورت روزانه بیاورد تا هم سرگرمی و اطلاعرسانی برای مشتریان باشد و هم به عنوان منبع خبری معتبر و علمی به شمار بیاید.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که در زمینهی اطلاعرسانی و آموزش نیز فعالیت دارد. فراباشگاه امواج به صورت روزانه مقالاتی آموزشی را در وبسایتش ارائه میدهد تا بتواند اعضایش یعنی مشتریان و مشاغل را با اصطلاحات روز دنیا آشنا سازد. برای بهتر دیده شدن وبسایت فراباشگاه امواج، این تیم تبلیغاتی را در رسانههای اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و تلگرام قرار میدهد تا از این طریق نیز بتواند هم به جذب مشتری و هم در زمینهی شناساندن فراباشگاه امواج گامی استوار و محکم بردارد.
کسبوکارهایی که جذب مشتری و ترغیب آنها به خرید را از طریق وبسایت و رسانههای اجتماعی انجام میدهند باید زیبایی را در همهی جوانب رعایت کنند. تنها کیفیت و زیبایی محصولات ارائه شده توسط مشاغل در وبسایتها مهم نیست بلکه باید به نوع دسترسی مشتریان به نیازهایشان نیز توجه بسیاری داشته باشند. زمانی که کارفرما وبسایتی را برای ارائهی محصول و خدمات به مشتریانش ایجاد میکند باید توجه داشته باشد که ورود مراجعهکنندگان و دسترسی آنها به تمام محصولات و اطلاعات موجود در وبسایت به چه شکلی خواهد بود. باید تمامی اطلاعات موجود در وبسایت به صورت طبقهبندی شده و منظم باشد تا مشتری در هنگام ورود و عضویت دچار سردرگمی و در نهایت ناامیدی نشود. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای جذب مشتری در ابتدا تنها شکل و ظاهر وبسایت اهمیت دارد، سپس نوع محصولات و محتوای سایت مشتری را ترغیب به اعتماد و خرید خواهد کرد. سعی کنید خودتان را بهجای مشتریان قرار دهید و برای طراحی وبسایت کسبوکارتان از دید یک مشتری عمل کنید تا به موفقیت در زمینهی جذب مشتری برسید.
فراباشگاه امواج برای سهولت دسترسی مشتریان برای عضویت در باشگاه مشتریانش و خواندن مقالات و مطالب وبسایت طوری برنامهریزی کرده است که حتی بیحوصلهترین مشتریان نیز به راحتی قادر به جستوجو در وبسایت خواهند بود.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی