باشگاه مشتریان یا همان برنامههای وفاداری مشتریان نه تنها برای بهتر دیده شدن کسبوکارهاست بلکه برای دسترسی آسان مشتریان به مشاغل و دریافت خدمات بهتر نیز به شمار میآید. باشگاه مشتریان مختلفی در عرصهی کسبوکارها وجود دارد که مشتریان باید بهترین آنها را برای عضویت انتخاب کنند و جزء دستهی مشتریان وفادار کسبوکار مورد نظرشان قرار گیرند تا بتوانند خدمات و مزایای مناسبی را دریافت کنند.
برنامههای متنوعی در راستای باشگاه مشتریان وجود دارد که یکی از رایجترین و آسانترین آنها باشگاه مشتریانی است که طبق امتیازات دریافتی مشتریان بر حسب خریدشان طبقهبندی میشوند و مزایا و خدمات دریافت میکنند.
در این نوع باشگاه مشتریان، خریداران براساس امتیازاتی که از کسبوکار دریافت میکنند حق دریافت خدمات را دارند و طبق برنامهای که کسبوکار برای مشتریان برنامهریزی کردهاند پیش میروند.
یکی از راههای مناسب برای متعادل کردن سیستم باشگاه مشتریان برای خریداران این است که راه عضویت در باشگاه مشتریان کسبوکار باز و رایگان باشد تا بتوانند تمام خریداران به راحتی در آن عضو شوند. کسبوکار برای گام بعدی میتواند بر حسب میزان خریدشان خدمات و مزایا به مشتریان ارائه دهد تا همهی مشتریان از فضای ایجاد شده توسط کسبوکار استفاده کنند و سطح وفاداریشان طبقهبندی شود تا راهی برای تشویق مشتریان به منظور خرید بیشتر از کسبوکار باشد.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که به منظور استفادهی همهی اعضا یعنی مشتریان و کسبوکارها، عضویت در این سامانه به صورت رایگان است تا همگی به راحتی وارد باشگاه مشتریان شوند و حداقل از اخبار روز و مقالات استفاده کنند. فراباشگاه امواج به منظور استفادهی تمامی اعضا یعنی مصرفکنندگان و مشاغل از باشگاه مشتریانش، به مناسبتهای متفاوت کمپینهایی را ایجاد میکند تا همهی مشتریان با بودجههای مختلف بتوانند برای رفع نیازهایشان به خرید بپردازند و مشاغل نیز از این طریق به افزایش مشتری و افزایش فروش دسترسی پیدا کنند.
این نوع باشگاه مشتریان، متناسب با ارزش مشتریان برای کسبوکارها ایجاد میشود. مشتریانی که بیشترین خرید را انجام میدهند و بیشترین مراجعه را به کسبوکار خواهند داشت با سایر مراجعین تفاوت چشمگیری برای کسبوکار خواهد داشت و متناسب با آن خدمات ارائه میدهند. در این نوع سیستم، مشتریان تشویق خواهند شد تا خرید بیشتری کنند و به امتیاز دلخواه برسند و در نهایت از خدمات و مزایای متناسب با نیازهایشان برخوردار شوند. این نوع باشگاه مشتریان با چنین قابلیتی میتواند کسبوکارها را در حفظ مشتری و وفادارسازی مشتریان نیز کمک بسزایی کند تا در روند رو به رشد مشاغل موثر باشد.
فراباشگاه امواج با روندی اینچنینی پیش میرود. عضویت در برنامهی وفادارسازی فراباشگاه امواج برای تمامی اعضا یعنی مصرفکنندگان و کسبوکارها به صورت کاملا رایگان صورت میگیرد تا بتوانند علاوه بر دسترسی به رفع نیازهایشان، سطح اطلاعاتیشان را نیز با خواندن مطالب جدید بالا ببرند. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا جامعهی عظیم مشتریان و کسبوکارها را در راستای رسیدن به نیازهایشان کمک و پلی ارتباطی بین مشاغل و مشتریان ایجاد کند. این پل ارتباطی شامل معرفی کسبوکارها به تمامی خریداران است و از طریق این سامانه خدماتی متناسب با آنها را ارائه میدهد.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی