طبق تحقیقات انجام شده، ارائهی خدمات تاثیر بسزایی در افزایش مشتری دارد. ارائهی خدمات مناسب باعث میشود تا کسبوکار رضایت مشتری را بدست آورد و بتواند از این طریق به تعداد مشتریانش بیفزاید.
ما در این مقاله به بررسی ارائهی خدمات و مزایایی که باعث رسیدن کسبوکار به افزایش مشتری میشود میپردازیم.
مشاغل هرچه بیشتر در مورد مشتریانشان اطلاعات داشته باشند، خیلی بهتر و در کوتاهترین زمان میتوانند نیازهایشان را برطرف کنند. شناخت مشتریان و داشتن اطلاعات از آنها از طریق فرمهایی است که در وبسایت و یا به صورت حضوری به آنها داده میشود تا اطلاعات دقیقشان را دریافت کنید قابل دسترسی خواهد بود. برخی از مشاغل از تیم فروش ماهری برخوردار است و این تیم مشتریان را در همان مراجعهی اول شناسایی و با آنها ارتباطی قوی برقرار میکنند.
شناختن مشتریان باعث خواهد شد تا سبک سلیقهی آنها و میزان بودجهی مصرفی برای خرید محصولات مورد نیازشان شناسایی شود و متناسب با آنها خدمات و مزایایی ارائه خواهد شد تا مشتریان از کسبوکار، رضایت لازم را داشته باشند.
کارهایی را انجام دهید که مشتریان انتظار آن را ندارند و برایشان کاری متفاوت است. یکی از این فعالیتها، ارائهی هدایایی است که به مشتریان وفادارتان برای تشکر از خریدهای مستمرشان خواهید داد. این کار همان زدن یک تیر به دو نشان است. کسبوکار با این فرآیند هم قدردانی از مشتریان وفادارش میکند که بیشترین خرید را به صورت مداوم از فروشگاهتان میکنند و هدف دیگر از این کار، تشویق سایر مصرفکنندگان و مشتریانی است که برای اولین بار از فروشگاه خریداری کردهاند و هنوز به دستهی مشتریان وفادار وارد نشدهاند. کسبوکار میتواند به راحتی با چنین کارهای انگیزشی، نظر مشتریان را برای همراهی همیشگی با کسبوکار جلب کند و نشان دهد که قدردان مشتریان وفادار هستند و کسبوکار مورد نظر برای جلب رضایت مشتریانش، نهایت تلاشش را خواهد کرد و در راستای رسیدن به افزایش مشتری قدم بردارد. افزایش مشتری گزینهای است که از راه جلب رضایت مشتریان فعلی بدست خواهد آمد.
برنامهریزی دقیق شامل داشتن پلنی کلی و جزئی در کسبوکار است. برنامهی کلی، برنامهای است که افراد تیم فروش، نحوهی پاسخگویی به مشتریان و شیوههای جذب مشتری است و برنامهی جزئی شامل تمام فعالیتهایی است که به صورت ریز به ریز کسبوکار باید انجام دهد است.
نحوهی برخورد فروشندگان، نوع سوالاتی که از مشتریان در هنگام مراجعه پرسیده خواهد شد و نوع خدمات و مزایایی که به آنها تعلق خواهد گرفت موضوعاتی بسیار مهم در بحث افزایش مشتری کسبوکارهاست.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که برای رسیدن به اهداف مشاغل و مشتریانی که در این سامانه عضو هستند در تلاش است. یکی از فعالیتهایی که فراباشگاه امواج برای کسبوکارها انجام میدهد در راستای افزایش مشتری است. ما در فراباشگاه امواج قصد داریم تا بتوانیم بهترین شرایط را برای همهی کسبوکارها و مشتریان ایجاد کنیم تا همگی بتوانند در این فضا به فرآیند خرید و فروششان با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان بپردازند. یکی از دغدغههای اصلی مشاغل رسیدن به افزایش مشتری است که در باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج قابل دسترسی خواهد بود.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی