مشاغل برای بهتر دیده شدن در دنیای کسبوکارها، تلاش ویژهای انجام میدهند تا بتوانند جذب مشتری را بیشتر در حرفهی خود شاهد باشند. اما باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن مشاغل به گزینهی جذب مشتری، تنها محصولات با کیفیت مناسب کافی نیست. امروزه با وجود منابع اطلاعاتی زیادی که در دسترس مشتریان قرار دارد، رسیدن به موفقیت امری کاملا نسبی شده است. این نسبی بودن، به دلیل وجود پارامترهای متفاوت در زمینهی کسبوکار است. یکی از پارامترهای موجود در رسیدن به جذب مشتری و در کل موفقیت مشاغل، تبلیغات مناسب و ارائهی خدماتی است که مشتری به آن نیاز دارد و در پی بدست آوردنش است.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که نمونهای بارز در زمینهی ارائهی خدمات به مشتریان است. فراباشگاه امواج خدماتی متفاوت را در اختیار مشتریان و مشاغلی که در باشگاه مشتریانش عضو هستند قرار میدهد تا بتواند فضایی مناسب را برای تمامی اقشار جامعه ایجاد کند و از این طریق به خرید و فروش بپردازند. یکی از خدماتی که فراباشگاه امواج به اعضایش یعنی مصرفکنندگان و کسبوکارها ارائه میدهد، کارت وفاداری الکترونیکی است که همهی اعضا قابلیت استفاده از آن را دارند. از دیگر خدمات ارائه شدهی فراباشگاه امواج به اعضایش یعنی مصرفکنندگان و کسبوکارها، ایجاد کمپینهایی است که به مناسبات مختلف برگزار میشود تا از این راه مشاغل در جامعهی عظیم مشتریان و مصرفکنندگان دیده شوند و میزان فروش کسبوکارها افزایش یابد.
بهترین راه برای جذب مشتری در مشاغل ارائهی خدمات و مزایایی است که مشتری به آنها نیاز دارد. خدماتی که علاوه بر تخفیف بر روی محصولات، بتواند آنها را ساپورت کند. به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب کسبوکارتان در حوزهی فروشگاه کامپیوتر و لوازم جانبی موبایل هستید. زمانی که مشتریان برای اولین بار به مجموعهی شما مراجعه میکنند انتظار دارند تا اطلاعاتی دقیق و مفید از محصول مورد نظر در اختیارشان بگذارید. پس از انتخاب محصول و تمامی توضیحات لازم، برای اطمینان بیشتر مشتریان به کسبوکارتان و جلب رضایت و اعتمادشان بهتر است از پشتیبانی محصول خریداری شده آنها را مطلع کنید تا بتوانند هنگام پرداخت هزینه، با خیال آسودهتری این کار را انجام دهند. شما با این کار علاوه بر خدمات مناسب و محصول با کیفیت، در راه جذب مشتری نیز قدم برداشتهاید و تلاش برای آیندهی کاریتان انجام دادهاید.
با توضیحاتی که داده شد در زمینهی جذب مشتری کسبوکارها، این نکته قابل لمس است که شما برای بهتر دیده شدن نوع خدماتتان، همیشه تنها نیاز به تبلیغات نیست. این روند کاری نوعی تبلیغات حضوری به شمار میآید که در حضور مشتریان انجام خواهد شد و علاوه بر جلب رضایتشان، در راستای وفادارسازی و افزایش مشتریانتان نیز گامی بزرگ برداشتهاید که با گذشت زمان فواید آن را درک خواهید کرد. مشتریان همیشه به دنبال کسبوکاری هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند و پس از مراجعه و خرید، سوالات و مشکلاتشان را حل کنند. پاسخگو بودن کسبوکار تاثیر بسزایی در حوزهی جذب مشتری دارد، هر چند مصرفکننده خرید را از فروشگاه شما انجام ندهد.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی