حفظ مشتری از جذب مشتری اهمیت بیشتری در کسبوکار و رسیدن به موفقیت دارد. حفظ مشتری زمانی صورت میگیرد که خریداران از کسبوکار مورد نظر رضایت لازم را داشته باشند. از جمله کارهایی که برای حفظ مشتری در هر کسبوکاری لازم است انجام شود، پیگیری نیازهای مشتریان در بازههای زمانی متفاوت است. شما به عنوان صاحب کسبوکارتان موظف هستید برای شناخت مشتریانتان، اطلاعات اولیهی آنها را در مراجعهی اول دریافت کنید و برای ارتباط با آنها، شناخت نسبی داشته باشید تا بتوانید برای تعاملات بیشتر با مشتریانتان در تماس باشید.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که از همان ابتدا برای عضویت مشتریان یعنی مصرفکنندگان و مشاغل در این سامانه، اطلاعات اولیهی آنها دریافت میشود تا فراباشگاه امواج بتواند متناسب با شناختی که از مشتریانش دارد خدمات ارائه دهد.
پیگیریهای مداوم و تماسهایی که کسبوکار با مشتری به بهانههای متفاوت انجام میدهد باعث ایجاد صمیمیت و حفظ مشتری خواهد شد. شما به عنوان صاحب کسبوکارتان میتوانید تماسها و پیگیریهای مشتریان را به افرادی در مجموعهتان بسپارید که فن بیان قوی و محکمی دارند و میتوانند مکالماتی موثر در زمینهی ارتباط با مشتریان ایجاد کنند.
به عنوان مثال، میتوانید پس از دریافت اطلاعات مشتریانتان و اولین خریدی که آنها انجام میدهند، تماسی با آنها داشته باشید و از میزان رضایتشان از محصول و در کل از مجموعه نظرسنجی کنید و به دلیل اعتماد و خریدشان از کسبوکارتان تشکر و قدردانی کنید.
مشاغل باید به مقولهی نگهداری و حفظ مشتری توجه بیشتری داشته باشند چون جذب مشتریان جدید، بسیار سختتر از حفظ مشتریان فعلی است. هر یک از مشتریان فعلی کسبوکارها به طور متوسط 5 تا 6 مشتری جدید را در پی خواهد داشت. به همین منظور تلاش برای رسیدن به حفظ مشتری یکی از گزینههای مناسب در افزایش درآمد به شمار میآید. مشاغل برای نگهداری و حفظ مشتری فروشگاهشان باید نظرات و پیشنهادات آنها را نیز بپرسند تا به بهتر شدن و رفع نواقص کاریشان بپردازند.
فراباشگاه امواج، بهترین نمونه در زمینهی ارتباط با مشتریان است. این سامانه برای بهتر کردن اوضاع وبسایت و باشگاه مشتریانش از نظرات و پیشنهادات اعضایش یعنی مصرفکنندگان و کسبوکارها استفاده میکند تا بتواند در راستای نیازها و انتظارات آنها گام بردارد. یکی دیگر از فعالیتهای حفظ مشتری فراباشگاه امواج برای خود و سایر مشاغل، ارائهی خدماتی است که مشتری را ترغیب به خرید و وفادارسازی در کسبوکارها میکند. یکی از خدمات ارائه شدهی فراباشگاه امواج به مشتریان، در اختیار گذاشتن انواع کسبوکارهایی است که برای مشتریانشان تخفیف و پشتیبانی از محصولات را در نظر گرفتهاند و سعی بر این دارند تا خریداران با رضایت کافی خریدهایشان را انجام دهند.
مشتریان فعلی هر کسبوکاری، به عنوان شناسنامهی آنها محسوب میشوند. به همین دلیل است که نگهداری و حفظ مشتری اهمیت دو چندانی نسبت به سایر عوامل موجود در کسبوکار دارد. وجود تعداد مشخص و ثابتی از مشتریان برای هر کسبوکار، میزان درآمد ثابتی است که این مسئله خود به تنهایی باعث ایجاد سود بیشتر خواهد شد و هرچه مشتریان فعلی بیشتر باشند، میزان درآمد و سود نیز افزایش خواهد یافت.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی