برنامهها و کارتهای وفاداری در سالهای گذشته، موجب تعاملات بیشتر میان کسبوکارها و مشتریان شده است. در ابتدا مشتری باید تصور و سپس تعریفی دقیق از کارت مجازی را در ذهن داشته باشد تا بتواند به راحتی بهترین برنامهی وفاداری را انتخاب کند و به عضویت آن درآید. یکی از راههای درک بهتر کارت مجازی برای مشتریان، مطالعه در مورد آن و تاثیراتی که بر روی خریدش خواهد گذاشت، است.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که در آن مشتریان یعنی مصرفکنندگان و کسبوکارها به صورت رایگان عضو میشوند و هر کدام از این اعضا برای رسیدن به اهدافشان در تلاش هستند. هدف اصلی فراباشگاه امواج در باشگاه مشتریان فراگیرش، ایجاد بستری مناسب برای انجام تعاملات و فرآیندهای خرید و فروش میان مشاغل و مصرفکنندگان است که همگی در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه به نیازهایشان دسترسی خواهند داشت. مشتریانی که قصد عضویت در این پلتفرم را دارند میتوانند قبل از عضویت، وبسایت فراباشگاه امواج را با دقت مطالعه کنند و در مورد باشگاه مشتریان و خدماتی که هر یک از کسب و کارها به اعضا ارائه مینمایند، بیشتر بدانند سپس با دید بازتری به انتخاب برنامه های وفاداری مورد نظر و عضویت در آنها بپردازند.
باشگاه مشتریانهای اختصاصی مراکز کسب و کار و کارت مجازی مشترک نزد هر مشتری واحد به بیانی دیگر، باعث ایجاد تعهد و خریدهای مجدد آن مشتری از کسبوکارهای منتخب وی خواهد شد. این روند به صورت همیشگی باعث پیشرفت کلیه کسبوکارها و کاهش هزینههای جانبی مشتریان خواهد شد.
کارت مجازی یکی از رایجترین فعالیتهایی است که در راستای وفاداری مشتریان از جانب کسبوکارها انجام میشود. وجود کارت مجازی مشترک بر روی اپلیکیشن اعضا در پلتفرم مشاغل و ارائهی آن به مشتریان وفادار، باعث جلب رضایت خریداران از سوی کسبوکارهای مرتبط خواهد شد.
زمانی که مشتری به فروشگاهی مراجعه میکند و با تنها یکبار خرید از کسبوکاری خاص، برنامهی وفاداری آن مرکز و حساب و کارت مجازی مشتری نزد آن کسب و کار در پلتفرم امواج ایجاد میشود، در واقع کارت وفاداری مشتری در آنجا فعال شده که کسبوکار مورد نظر را بعنوان مرکز مرتبط در ذهن مشتری ماندگار خواهد کرد. این ماندگاری زمانی دائمی خواهد شد که مشتری از کارت مجازی کسبوکارها، خدمات و مزایایی منحصربهفرد دریافت کند. با انجام چنین کاری از سوی کسبوکار، مشتری در هر زمان و مکانی اگر المانی از فروشگاه مورد نظر و یا حتی نامی از آن را ببیند و بشنود به یاد کسبوکار خواهد افتاد و برای دریافت مزایای بیشتر و بهتر به فروشگاهی که کارت مجازیاش در آنجا فعال شده خواهد رفت و نیازهایش را برطرف خواهد کرد. نوع دید مشتریان به کسبوکارها تاثیر بسزایی در روند رو به رشد مشاغل و حتی نوع محصولات و خدمات ارائه شده دارد.
امروزه در کلیه کشورهای پیشرفته جهان کارت مجازی در اکثر مشاغل رایج شده است. به عنوان مثال، سوپرمارکتها و هایپراستارهایی که بیشترین تراکنش و مراجعات را از سوی مشتریان دارند نیز کارتی مجازی در قالب کارتهای تخفیف و جایزه در اختیار مشتریانشان قرار میدهند تا بتوانند آنها را برای خریدهای بیشتر و همیشگی همراهی کنند به عبارتی توصیه میشود هر کسبوکار برای بهتر دیده شدن، کارت مجازی یا همان کارت وفاداری مشتریان را بر روی یک اپلیکیشن در اختیار خریداران قرار دهد تا بتواند رضایت آنها را جلب و برای ارائهی محصولات وخدمات بهتر تلاش کند و نه تنها به مشتریان وفادار، بلکه به افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر برسد که این قابلیت و ویژگی در فراباشگاه امواج به بهترین شکل برای کلیه کسبوکارها با یک کارت مجازی مشترک بر روی اپلیکیشن اعضای فراباشگاه فراهم شده است.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی