زمانی که بحث وفاداری مشتریان در کسبوکارها مطرح میشود، بیتردید افراد سراغ تکنیکها و راههایی برای ایجاد هماهنگی با اعضای تیم فروش و نوع رفتار با مشتریان و شیوههای وفادار کردن آنها میروند تا بتوانند بهترین راه را برای ایجاد وفاداری مشتریان در کسبوکارشان پیش بگیرند. امروزه یکی از کارآمدترین تکنیکها در مسیر پیشرفت مشاغل، به کارگیری باشگاه مشتریان است که امروزه اکثریت جامعه با این سیستم آشنایی نسبی دارند. یکی از بهترین و موثرترین مقولهها در صنعت کسبوکار که از گذشته تا به امروز پرکاربرد به شمار میآید، بازاریابی است که به گونههای مختلف انجام شده و امروزه تغییرات اساسی را به خود اختصاص داده است. همانطور که گفته شد یکی از راههای دستیابی به وفاداری مصرفکنندگان، ایجاد باشگاه مشتریان یا همان اجرای برنامههای وفادارسازی مشتریان نام دارد که با بهره مندی همزمان از یک تیم بازاریابی کارآمدتر نیز خواهد شد.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که به منظور سهولت در روابط مشتری و کسبوکار شکل گرفته است تا همگی بتوانند در این فضا به رفع نیازهایشان بپردازند. فراباشگاه امواج با تیمی مجرب در این عرصه قدم گذاشته است تا بتواند دریچهای تازه را به سوی اعضایش یعنیمشتریان و مشاغل باز کند. یکی از پایههای توسعهی برنامه وفاداری فراباشگاه امواج، داشتن تیمی قوی در زمینهی بازاریابی است که هم اکنون این تیم برای بهتر دیده شدن باشگاه مشتریان اختصاصی مراکز درون فراباشگاه امواج در حال تلاش مستمر هستند. عضویت در این سامانه برای مشتریان و مراکز به صورت کاملا رایگان بوده و در ازای وفاداری مصرفکنندگان به کسبوکارها، جوایز نقدی و غیر نقدی و پاداشی از قبیل کارت وفاداری الکترونیکی نیز ارائه خواهد شد. اعضایی که در باشگاه مشتریان فراباشگاه امواج حضور دارند، پس از انجام فرآیند خرید و فروش، تغییرات و دریافت خدمات و مزایا را به وضوح لمس و مشاهده میکنند.
مشاغل و مراکز با داشتن اطلاعاتی پایه از مشتریانی که به فروشگاه یا شرکتشان مراجعه میکنند میتوانند به راحتی در راستای نیازها و اهداف مشتریانشان حرکت کنند و برای بهبود روند رو به رشد خود در زمینهی افزایش مشتری و وفادارسازی آنها روز به روز در حال پیشرفت باشند. داشتن اطلاعات موثر از مشتریان این امکان را به تیم بازاریابی مرکز خواهد داد تا بتوانند در انجام معاملات با مشتریان، پیشنهادات مناسبتر و ویژهتری را ارائه دهند و وفاداری آنها را به کسبوکار بیشتر کنند.
یکی از تکنیکهایی که تیم بازاریابی هر مجموعهای میتواند انجام دهد تا به وفادارسازی مشتریان کمک ویژهای کند، شخصی سازی خدماتی است که به مشتریان ارائه خواهد شد. شخصی سازی خدمات یعنی شما به عنوان صاحب کسبوکار و به طور کلی تیم در حال فعالیت در زمینهی کاریتان ، قادر باشند نیاز تک به تک مشتریان را بشناسند و متناسب با آنها خدمات و مزایایی به صرفه و مناسب را ارائه دهند. با این توضیحاتی که در زمینهی وفادارسازی مشتریان و تکنیکهای موثر داده شد اکنون بهتر درک میشود که ایجاد باشگاه مشتریان هدفمند بر روی مصرفکنندگان و خریدارانی که عضو خانوادهی کسبوکارتان هستند چه تاثیر شگرفی خواهد داشت. شما با راهاندازی باشگاه مشتریان در کسبوکارتان، قادر خواهید بود تا روابطی مطلوب با مشتریانتان ایجاد و در بستری جدید آنها را برای وفادار ماندن به مجموعهی کاریتان به چالش دعوت کنید.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی