فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

معنای مزیت رقابتی در کسب‌و‌کار چیست؟

مزیت رقابتی چیست و چه تاثیری در روند رو به رشد کسب‌و‌کار دارد؟

 

مزیت رقابتی، اصطلاحی است که عمدتا بین مشاغل برای بهتر دیده شدن ایجاد می‌شود.  مزیت رقابتی، به ارزیابی نقاط ضعف و قوت رقبای موجود در بازار گفته می‌شود که مشاغل به منظور بهتر دیده شدن بین تمامی مشتریان بازار و رفع تمامی مشکلات در کسب‌و‌کار، تلاش خود را انجام می‌دهند تا بتوانند روشی مناسب را انتخاب و متناسب با آن حرکت به سوی رشد مثبت داشته باشند. زمانی که مشتریان فرق بین کسب‌و‌کار شما و سایرین را درک کنند و آن را به وضوح ببینند، قطعا به سمت شما حرکت و خرید خواهند کرد. یکی از مزیت‌های رقابتی برای کسب‌و‌کارها این است که مشتریان تفاوت بین کسب‌و‌کارها و محصولات آنها را می‌بینند و با دید بازتری شما را انتخاب و به خرید اقدام خواهند کرد. 

پس از معرفی مختصر مزیت رقابتی، حال می‌توان به راحتی به بهترین روش‌های مزیت رقابتی اشاره نمود. یکی از موفق‌ترین راه‌های ایجاد مزیت رقابتی، راه‌اندازی باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان، فضایی متفاوت برای خرید و دریافت خدمات و پشتیبانی مشتریان از کسب‌و‌کار ایجاد می‌نماید که همه‌ی مشاغل درصورت نیاز قادرهستند تا آن را برای بهتر دیده شدن میان رقبا فراهم سازند. باشگاه مشتریان فراگیر، پلتفرمی است که میان مشتریان و هر یک از کسب‌و‌کارها فضایی را ایجاد می‌کند تا بتوانند هر دو طرف به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان، به رفع نیازها و اهدافشان دست یابند.

 باشگاه-مشتریان-باعث-نزدیک-شدن-مشتریان-و-مشاغل-به-اهدافشان-می-شود

 

از چه روش‌هایی مشاغل می‌توانند مزیت رقابتی ایجاد کنند؟

 

یکی از روش‌های ایجاد مزیت رقابتی بین خود و سایر کسب‌و‌کارهای مشابه، ارائه‌ی قیمت مناسب و پایین برای مشتریان است که اغلب از این طریق می‌توانید مشتریان بیشتر و وفادارتری را به کسب‌و‌کارتان جذب و حفظ کنید.
باشگاه مشتریان فضایی مناسب برای ایجاد مزیت رقابتی محسوب می‌شود که تمامی این روند رو به رشد بستگی به نوع رفتار و برنامه‌ریزی کسب‌و‌کار برای مشتریانش دارد. یکی دیگر از راه‌های متفاوت کردن کسب‌و‌کار با سایر مشاغل، ارائه‌ی اطلاعیه‌ها و اخبار تصویری و ویدئویی در باشگاه مشتریان و فضای مجازی و دیجیتال متعلق به آن است که می‌تواند به راحتی مشتریان را به خود جذب و در بازار رقبا خود را متمایز کند.
فراباشگاه امواج، باشگاه مشتریانی است که قابلیت‌ها و خدمات آن فرق بسزایی با تمامی باشگاه مشتریان‌های موجود در بازار دارد از جمله ارائه‌ی کارت وفاداری الکترونیکی، هماهنگی با شبکه پرداخت کشور، اپلیکیشن، پیشنهادات ویژه، اعلانات، پیامک و ... تنها بخشی از این خدمات است که همه‌ی مشاغل قادر به ارائه‌ی همزمان آنها نیستند. 
ایجاد مزیت رقابتی نه تنها کسب‌و‌کار را بین مشاغل دیگر متمایز خواهد کرد بلکه می‌تواند در راه برندسازی کسب‌و‌کار نیز گامی بزرگ بردارد که شاید با سایر فعالیت‌های موجود قابل مقایسه و دسترسی نباشد به همین منظور است که کسب‌و‌کارها را برای ایجاد مزیت رقابتی جذاب میان مشتریان، تشویق می‌کنیم. تحقیقات انجام شده و آمارهای بدست آمده از مشاغل متفاوت در دنیای بازار عرضه، نشان می‌دهد که مشتریان به سمت مشاغلی برای خرید و وفاداری خواهند رفت که بتوانند در آنجا خدمات متفاوت و مهیجی را دریافت کنند و ضمناً فضای ایجاد اعتماد کامل به کسب‌و‌کار مورد نظر نیز فراهم باشد.

 مشتریان-جذب-باشگاه-مشتریانی-خواهند-شد-که-خدمات-بهتری-را-بتوانند-دریافت-کنند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.