مهم نیست که شما در چه کسبوکاری فعالیت دارید و یا ابعاد فروشگاه و شرکت شما چه اندازهای است اما تنها چیزی که در قدم اول اهمیت بسزایی دارد تلاش برای جذب مشتری است چون تا زمانی که مشتری وجود نداشته باشد قطعا درآمدی نیز نخواهد بود. همیشه تقاضاست که بازار عرضه را به فعالیت وا میدارد.
اینکه شما به عنوان صاحب کسبوکارتان چه نوع خدمات و چه کیفیتی از محصولاتتان را به مشتریان ارائه میدهید بحثی مهم در شکلگیری مشتری وفادار است.
به دلیل در دسترس بودن مقالات و کتابهای متعدد به صورت الکترونیکی و فیزیکی در زمینهی راههای متفاوت افزایش مشتری و فروش بیشتر، اکثر کسبوکارها اطلاعاتی در این موارد دارند اما مشخصا نمیدانند که چرا با افزایش مشتری به اندازهی مورد نظرشان دست نمییابند.
اولین و سادهترین راه برای حفظ مشتری نگهداری مشتریان فعلی کسبوکارتان است. متوسط کسبوکارها 20درصد مشتریان خود را سالانه به سادگی و با عدم رعایت اصولی پایه و ثابت از دست میدهند و توجهی به این میزان از کمبود در حرفهی شغلی خود نمیکنند و مشکل را در خارج از محدودهی کاریشان میدانند. در صورتی که اینگونه نیست و از همان ابتدا باید نواقص را در کارشان یافت کنند.
طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که مشتریان برای وفادار ماندن به کسبوکاری خاص به دنبال جایی هستند تا بتوانند از آن خدمات و محصولات مناسبی دریافت کنند.