هرگز نباید اهمیت رضایت مشتری را نادیده بگیرید. یکی از دهها عواملی که باعث موفقیت یا شکست یک کسبوکار میشود، رضایت مشتری است. مهم این است که این عامل را ردیابی کنید و برای بهبود آن تلاش کنید تا مشتریان بیشتری را وفادار سازید. اگر به جلب رضایت خریدارانتوجه نکنید، انتظار نداشته باشید که پیشرفتی در کسبوکارتان بدست آورید.
حرفهی فروش سریعتر از تمامی مشاغل حرکت میکند. در عرض یک چشمک زدن رقبای جدید ظاهر میشوند. محصولاتی شبیه به محصولات شما منتشر میشود و قبل از اینکه شما آن محصولات یا رقبا را بشناسید، به صورت ناخواسته وارد مسابقهای میشوید. حالا زمانی است که باید با رقبای خود برای افزایش فروش و افزایش مشتری تلاش کنید.
بدون توجه به بودجهی شما، همیشه راههایی برای افزایش فروش و کسبوکار شما وجود دارد. با افزایش بازاریابی و کنترل بودجه، میتوانید فروش خود را افزایش دهید.
در زیر چند راه ارائه دادهایم که شما میتوانید کسبوکار خود را حتی با بودجهی کم گسترش دهید.
یاد بگیرید چگونه با مشتریان وفادار ارتباط برقرار کنید. زمانی که مشتری به خرید از شما و کسبوکارتان عادت میکند و اعتمادش به شما جلب شد باید ارتباط خود را با آنها دائمی داشته باشید تا بتوانید مشتریان وفاداری بدست آورید که خود آنها برای شما تبلیغات چشمگیری خواهند بود.
همانطور که در مقالات قبل گفته شد CRM مدیریت ارتباط با مشتری است اما ارتباطش با باشگاه مشتریان چگونه است؟