تحقیقات نشان داده است که رقابت در همهی زمینهها و مراحل زندگی باعث پیشرفت و دسترسی به اهداف میشود اما تا زمانی پاسخ مثبت به خواستهها و نیازهای افراد است که بتوانید در راه درست قدم بردارید. ادامه مطلب ...
شما به عنوان مصرفکننده احساس میکنید که باشگاه مشتریان همیشه در اطراف شما بوده است اما در واقع ایدهی باشگاه مشتریان برای اولین بار در اواخر سال 1970 در ایالات متحده ایجاد شد و پس از گذشت سالها کسبوکارها و مشتریان به فواید وجود باشگاه مشتریان پی بردند و آن را در حرفهی خود به کار گرفتند.
ادامه مطلب ...
همهی انسانها رفتار و شیوهی برخوردی خاص دارند که میتوانند اطرافیان خود را به گونهای جذب کنند. جذب کردن در تمام انسانها متفاوت است و هر کدام به نحوی و با مدلی مربوط به خودشان این کار را انجام میدهند. در کسبوکار نیز به این گونه است. هر کسبوکاری بنا به دلایل خاص و نوع بیزینسشان مشتریانی را جذب خواهد کرد که تعداد آنها و روشهای جذبشان با سایرین متفاوت خواهد بود. کسبوکارها باید متناسب با برنامهریزی خود و پلنی که در آینده اجرا خواهند کرد جذب مشتری را به شیوهای اجرا کنند که با مرور زمان به جمعیت مشتریانکسبوکارشان افزوده شود. ادامه مطلب ...
برای اکثر کسبوکارها بدست آوردن و جذب مشتری اهمیت زیادی دارد اما توجه به این امر ندارند که حفظ مشتری بیشتر از جذب مشتریانجدید اهمیت دارد. حفظ مشتری در کسبوکار زمانی صورت میگیرد که مشتری از خدمات و محصولات فروشگاهی خاص رضایت کافی را داشته باشد و بتواند برای چندین بار خرید خود را از آن کسبوکار ادامه دهد. ادامه مطلب ...