امروزه با وجود تنوع زیاد در زمینهی فعالیت کسبوکارها و محصولات متفاوت، مشتریان برای خرید و دریافت خدمات و پشتیبانی از محصولات ممکن است دچار سردرگمی شوند و در آخر نه تنها به نیازهایشان دست نیابند بلکه نتوانند خدماتی هرچند کوچک از کسبوکار دریافت کنند.
جذب مشتری برای کسانی که تازه وارد عرصهی کسبوکار شدهاند ممکن است بحثی پیچیده و ترسناک باشد در صورتی که با رعایت نکاتی میتوان به راحتی در این زمینه قدم برداشت و پس از مدت کوتاهی به سمت افزایش مشتری حرکت کرد. ادامه مطلب ...
بهترین مشتریان آنهایی هستند که تنها یکبار از کسبوکارتان خرید نمیکنند بلکه چندین بار خرید خود را از جایی به خصوص انجام میدهند و دوستان و آشنایان خود را نیز برای مراجعه به کسبوکار مورد نظرشان تشویق خواهند کرد. نگهداری این دسته از مشتریان برای کسبوکار گزینهی مهمی است که باید به آن توجه بسزایی داشته باشند. ادامه مطلب ...
هدف کسبوکارها از ایجاد مشتری وفادار این است که مصرفکنندگان و خریداران به مشتریان منظمی در کسبوکارشان تبدیل شوند. مشتریان باید به شرکت و کسبوکار مورد نظر خود وفادار بمانند و برای خرید و دریافت پاداش از آنها متفاوت دیده شوند. ادامه مطلب ...