وفاداری مشتری اندازهگیری این است که احتمالا مشتریان شما در انجام خرید مجدد با شما همراه خواهند بود یا خیر.
CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. در سادهترین شکل سیستم CRM به کسبوکارها کمک میکند روابط تجاری خود و سیستمهای اطلاعاتی مرتبط با آن را مدیریت کنند.
عوامل خارجی نیز می تواند به عنوان عوامل کلان اقتصادی یا تغییرات بازار موثر باشد.
در ابتدا باید بگویم شروع و راهاندازی هر کسبوکار با هدف و تلاش برای افزایش فروش آغاز میشود. زیرا رشد پایدار در فروش تنها کلید زنده ماندن در بازار است.
در دنیای امروز، میتواند به نظر برسد که رضایت مشتری تنها به ارائهی سرویس به آنها گفته میشود در صورتی که معیارهای دیگری میتواند بر روی این امر مهمتر باشد.