فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

آیا بازاریابی به معنای تبلیغات است؟

بازاریابی با تبلیغات چه تفاوتی دارد و چه تاثیری بر روی حفظ مشتری کسب‌و‌کار خواهد داشت؟

 

بازاریابی علمی است که مشاغل از طریق آن به اهداف خود از قبیل جذب مشتری، حفظ مشتری، افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر دسترسی خواهند داشت. در صورتی که تبلیغات جهت معرفی کسب‌و‌کار و محصولات یک مجموعه‌یِ در حال فعالیت حرکت می‌کند و بیشترین تاثیرات آن از طریق هیجاناتی است که برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد.   بازاریابی مسقیما با مشتریان ارتباط دارد و می‌تواند هر مراجعه‌کننده‌ای که به کسب‌و‌کارتان می‌آید را با روش‌های مختلف بازاریابی جذب و ترغیب به خرید کند. در صورتی که تبلیغات به گونه‌ای است که ممکن است هر بازدیدکننده‌ای از دیدنش لذتی نبرد و ترغیب به خرید نشود. به همین دلیل است که مشاغل بیشتر در زمینه‌ی بازاریابی گام‌های بزرگی برمی‌دارند و بیشترین هزینه را برای آن انجام می‌دهند. تبلیغات برای کسب‌و‌کار زمانی مفید واقع خواهد شد که برند و محصولاتتان توسط مشتریان شناخته شده باشد و جایگاه کاریتان در بازار مشخص باشد. 

تفاوت‌هایی که بین بازاریابی و تبلیغات برای رسیدن به حفظ مشتری وجود دارد را اکثر مشاغل از آن مطلع هستند اما برای به کارگیری آن دچار مشکل می‌شوند. این مشکلات به دلایل متعددی رخ خواهد داد که یکی از آنها نبود تیم بازاریابی در مجموعه‌ی کسب‌و‌کار و یا عدم اطلاع از بازار عرضه و تقاضا است. به همین منظور به نیاز به وجود افرادی ماهر در تمامی مشاغل حس می‌شود.

 بازاریابی-مناسب-و-استراتژی-های-آن-باعث-رسیدن-مشاغل-به-اهدافشان-خواهد-شد

بازاریابی یا تبلیغات؟

 

تبلیغات زیرمجموعه‌ی بازاریابی محسوب می‌شود. تبلیغات پس از مراحل اصلی بازاریابی به منظور حفظ مشتری فعلی و جذب مشتری جدید ایجاد می‌شود. بازاریابی امری گسترده در زمینه‌ی کسب‌و‌کار است که می‌تواند از صرف هزینه‌های هنگفت جلوگیری کند و به بهبود وضعیت کسب‌و‌کار در راه حفظ مشتری کمک ویژه‌ای کند. 
یکی از استراتژی‌های بازاریابی، تبلیغات است که می‌تواند به جذب و حفظ مشتری کسب‌و‌کار کمک چشم‌گیری کند اما این رویداد زمانی اتفاق می‌افتد که کارفرما از محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریانش اطمینان کامل داشته باشد. این اطمینان زمانی در کارفرما ایجاد می‌شود که بتواند تمامی مراحل خرید مشتریانش را مورد بررسی قرار دهد و برای بهتر شدن کسب‌و‌کارش، استراتژی‌های موثری را در ذهن داشته باشد. 
در حالت کلی برای داشتن تیم بازاریابی خوب تنها اجرای بازاریابی و برای تبلیغات، خلاقیت و ایده‌های مناسب لازم است تا کسب‌و‌کار بتواند پله‌های موفقیت را به سرعت طی کند و به تمامی اهدافش از جمله حفظ مشتری برسد. داشتن برنامه‌ریزی مداوم و با پایه و اساس محکم می‌تواند کسب‌و‌کار را در مسیر حرکت رو به جلوی خود کمک کند و آن را به دریایی از موفقیت بیندازد. تمامی نیروهای بازاریابی به صورت مستحکم با هم کار می‌کنند و به صورت مجزا هر کدام از بخش‌ها کاری جداگانه را بر عهده دارند اما در نهایت و به صورت کلی یک تیم به شمار می‌آیند و کاستی در کار هر یک از اعضا، لطمه‌ای عظیم به تمام مجموعه و اهدافش وارد خواهد کرد. 
تبلیغات کسب‌و‌کار، حاصل تلاش تک به تک اعضای مجموعه به چشم می‌خورد و همگی برای یک هدف که یکی از آنها حفظ مشتری است تلاش خود را می‌کنند.

 بازاریابی-موفق-تبلیغات-موثر-را-به-همراه-دارد-و-به-تعداد-مشتریان-و-وفاداری-آنها-اضافه-می-کند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.