فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

بازاریابی و روش‌های جدید آن

چگونه از بازاریابی در جهت افزایش مشتری استفاده کنیم؟

 

بازاریابی علمی است که از گذشته‌های دور در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار گرفته شده است و امروزه با تغییرات چشم‌گیری همراه بوده است. افراد بازاریاب این تغییرات را به مرور زمان آموخته و به کار گرفته‌اند. متدهای جدید و به روز بازاریابی قابل آموزش نیست بلکه افرادی که در این حیطه‌ی کاری فعالیت می‌کنند باید به صورت تجربی آنها را بدست بیاورند و در کار از آنها استفاده کنند. به همین منظور است که گفته می‌شود افراد بازاریاب باید به صورت حرفه‌ای عمل کنند و هر بازاریاب ماهری، باعث حرکت سریع کسب‌و‌کار در روند رو به رشد اهداف خواهد شد. در این مرحله از فعالیت، تفاوت بین یک بازاریاب حرفه‌ای با فروشنده‌ای ساده مشخص می‌شود.   افزایش مشتری یکی از اهداف اصلی و متداول مشاغل به شمار می‌آید که رسیدن به آن برای کسب و کارها طی مراحلی مشخص قابل دسترسی است. این هدف به منظور کسب درآمد بیشتر کسب‌و‌کارها طراحی شده تا بتوانند در مدت زمان کوتاه‌تری این کار را انجام دهند و در نهایت به موفقیت برسند. بازاریابی کمک ویژه‌ای به افزایش مشتری برای کسب‌و‌کارها خواهد کرد. دلیل اهمیت وجود بازاریابی در مشاغل به منظور رسیدن به تمامی اهداف به خصوص افزایش مشتری، در ارتباط بودن با مشتریان و برآورده کردن نیازهای آنهاست.

 بازاریابی-کمک-ویژه‌ای-به-افزایش-مشتری-مشاغل-می-کند

اشتباهاتی که در بازاریابی رخ می‌دهد و باعث از بین رفتن استراتژی‌های کسب‌و‌کار می‌شود

 

یکی از اشتباهات رایجی که مشاغل و یا کارفرما در حیطه‌ی کاری خود انجام می‌دهند و نادرستی آن را نمی‌دانند تمرکز بازاریابان بر روی مشتریان خاص است. بازاریابان باید به منظور بالا رفتن میزان درآمدشان و رسیدن به افزایش مشتری در کسب‌و‌کارشان، نه تنها به مشتریان خاص بلکه به تمام مراجعه‌کنندگان و خریداران توجه بسزایی داشته باشند و برای همیشه در پی رفع نیازهای آنها تلاش کنند. این روند موجب اعتمادسازی میان مشتریان و رسیدن به افزایش مشتری و فروش خواهد شد. یکی دیگر از مزیت‌های توجه بازاریابان بر روی تمامی مشتریان این است که آنها درک خواهند کرد که فروشگاه مورد نظر تنها برای فروش محصولات و خدمات خود تلاش نمی‌کند بلکه برای جلب رضایت آنها و تبدیلشان به مشتری وفادار نیز در تلاش هستند.
بازاریابان باید سعی کنند برای رسیدن به افزایش مشتری برای کسب‌و‌کار، نقش حمایتی برای مشتریان داشته باشند و در پی بهبود وضعیت خود و مشتریان تلاش مضاعف انجام دهند. جملاتی که بین بازاریابان و مشتریان رد و بدل خواهد شد تاثیر بسزایی در رسیدن مشاغل به اهدافشان از جمله افزایش مشتری، افزایش فروش و ... دارد و به همین منظور تاکید ویژه‌ای به کارفرمایان در راستای جذب بازاریاب حرفه‌ای برای کسب‌و‌کارشان شده است تا بتوانند از نیروهای بازاریاب در سطوح بالایی بهره‌مند شوند. اینکه بازاریابان بتوانند حتی در بدترین شرایط که مشتری ناراضی است و شکایتی از محصول یا مجموعه دارد آنها را مجاب به خرید مجدد و جلب رضایتشان کنند ویژگی منحصر به فردی است که هر کسب‌و‌کاری قادر به بهره‌مندی از آن نیست. بهتر است بازاریابی را که قصد فعالیت در کسب‌و‌کارتان را دارد از تمامی جهات از فروشگاه و محصولاتتان مطلع سازید تا بتواند در شرایط مناسب برای مجاب کردن مشتریان از آنها استفاده کند.

 جلب-رضایت-مشتریان-از-جانب-بازاریابان-امر-بسیار-مهمی-است-که-مشاغل-باید-به-آن-توجه-داشته-باشند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.