فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

حفظ مشتری و انجام تکنیک‌های لازم

از چه تکنیک‌هایی برای حفظ مشتری باید استفاده کرد؟

 

شما به عنوان کارفرما باید در نظر داشته باشید که هر یک مشتری که به مجموعه‌ی کاریتان مراجعه می‌کند تنها برای یک بار از شما خرید نمی‌کند، بلکه باید از همان اولین خرید و حتی اولین سوالی که از جانب مشتریانتان ایجاد می‌شود به فکر حفظ مشتری و جلب رضایت آنها بیفتید.   هر مشتری را به دید یک فرصت و رسیدن به کسب درآمد بیشتر ببینید و از آن به نحو احسنت در راستای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. 

هر چقدر به موضوع اهمیت حفظ مشتری در کسب‌و‌کارتان فکر کنید درک خواهید کرد که هر یک مشتری فرصت مناسبی برای پیشرفت و حتی برندسازی شما است به همین منظور هدف رسیدن به حفظ مشتری یکی از مهمترین اهداف موجود در کسب‌و‌کار است و رسیدن به آن ممکن است کمی زمانتان را صرف خود کند اما در نهایت به این نکته خواهید رسید که هر یک مشتری، برگی برنده برای رسیدن به اهدافتان خواهد بود.
حفظ مشتری تنها توسط محصولات با کیفیت مناسب قابل دسترسی نیست و نمی‌توان با این گزینه به نتیجه رسید بلکه باید سعی داشته باشید تا در راستای حفظ مشتری گام‌هایی متفاوت بگذارید و به صورت متوسط در هر ماه به تعداد مشتریانتان افزوده شود. باید تمام تلاشتان را برای ایجاد روابط پایدار و همیشگی با مشتریانتان انجام دهید و بدانید که همه‌ی زحماتی که در این راستا انجام می‌دهید بدون نتیجه نخواهد ماند و با رسیدن به حفظ مشتری به تمامی اهداف کسب‌و‌کارتان دسترسی پیدا خواهید کرد.

 همه-تیم-کسب-و-کار-باید-با-همکاری-یکدیگر-نه-تنها-به-حفظ-مشتری-بلکه-به-تمامی-اهدافشان-برسند

برای حفظ مشتری از چه زمانی باید شروع کرد؟

 

زمانی که مشتری به کسب‌و‌کارتان مراجعه کرد وظیفه‌ی شما برای حفظ مشتری آغاز می‌شود. شاید این حرف برایتان عجیب باشد که چگونه در قبال مشتری که تنها از شما سوالی پرسیده و یا خریدی برای اولین بار انجام داده است تلاش برای حفظ آن انجام دهید اما باید بگوییم که از لحظه‌ی ورود مشتری به مجموعه‌ی کسب‌و‌کارتان، فعالیت شما برای حفظ مشتری آغاز شده است و تمامی عوامل همچون نحوه‌ی برخورد با مشتری، نحوه‌ی اعلام قیمت محصولات و حتی توضیح درباره‌ی خدماتی که در حین خرید و پشتیبانی پس از خرید از کالا همگی در رسیدن به حفظ مشتری کسب‌و‌کارتان حائز اهمیت بوده و برای همیشه هست. 
شما برای دستیابی به امر حفظ مشتری موظف هستید از همان ابتدا اهداف کسب‌و‌کارتان و حتی نیازهای مشتریانتان را در نظر بگیرید و متناسب با آنها پیش روید. با این نوع تفکر نه تنها به حفظ مشتری بلکه قطعا به موفقیت خواهید رسید. سعی کنید موانع و مشکلاتی که بر سر راه کسب‌و‌کارتان قرار دارد را در ابتدا کم و برای آینده از بین ببرید تا بتوانید با خیالی آسوده تنها به دنبال اهداف کسب‌و‌کارتان حرکت کنید. مشکلات مشتریانتان را هرچند کوچک یا بزرگ، درک کنید تا مشتریان بتوانند شما و تیم کسب‌و‌کارتان را با دید یک مشاور ببینند و برای بهتر شدن کسب‌و‌کارتان تمام تلاششان را انجام دهند. باید همه‌ی مشاغل در نظر داشته باشند که حفظ مشتری فعالیتی است که به صورت ناگهانی و یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و به مرور قابل دسترسی خواهد بود.

 با-درک-از-نیاز-مشتریان،-بهتر-می-توانید-خدمات-مناسبی-را-به-آنها-ارائه-دهید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.