فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

افزایش مشتری یا افزایش رضایت مشتری؟

برای رسیدن به افزایش مشتری در کسب‌و‌کارمان چه کنیم؟

 

اولین سوالی که ممکن است برای مشاغل مختلف که در زمینه‌های متفاوت در حال فعالیت هستند پیش بیاید این است که آیا افزایش مشتری یا افزایش رضایت مشتری باید حائز اهمیت قرار بگیرد؟ پاسخ این سوال را می‌توان اینگونه گفت که هر دو یعنی افزایش مشتری و افزایش رضایت مشتری مکمل یکدیگر هستند و رسیدن به افزایش مشتری مستلزم رسیدن به افزایش رضایت مشتریان است.   هر زمان که کسب‌و‌کار بتواند رضایت مشتری را جلب کند قطعا به افزایش مشتری در حرفه‌ی خود نیز خواهد رسید. مشاغل باید بدانند که هدف از راه‌اندازی کسب‌و‌کارشان چیست و در این مسیر به چه چیزهایی نیاز دارند. پس از مشخص شدن این امر می‌توانند به راحتی در مسیر رسیدن به اهدافشان گام بردارند. منظور از مشخص کردن نیازهایشان، مشتری‌هایی است که به صورت ایده‌آل برایشان هستند و انتظار دارند مشتریانی با ویژگی‌های معین داشته باشند وگرنه که همه‌ی مشاغل با هدف کسب درآمد و برندسازی شروع به فعالیت در بازار عرضه و تقاضا می‌کنند.

مشتریان ایده‌آل و مورد نظرتان را برای خودتان در نظر بگیرید و برای بدست آوردن آنها تمام تلاشتان را انجام دهید. یکی از مشتریانی که در دسته‌ی مشتریان ایده‌آل قرار می‌گیرند، مشتریانی هستند که برای خریدهای خود اول به فروشگاه و مجموعه‌ی شما سر می‌زنند و نیازهایش را در مجموعه‌ی شما برآورده می‌کنند و در آینده به مشتریان وفادار کسب‌و‌کار تبدیل خواهند شد. تبدیل شدن مشتری به مشتری وفادار در هر کسب‌و‌کاری در آینده به افزایش مشتری و کسب درآمد بیشتر منجر خواهد شد.

 سبد-خرید-مشتریان-وفادارتان-را-با-محصولات-و-خدمات-کسب-و-کارتان-پرکنید

چه عواملی در رسیدن به افزایش مشتری موثر است؟

 

یکی از عواملی که در رسیدن مشاغل به افزایش مشتری موثر است ارائه‌ی محصولات و خدمات رایگانی است که به مناسبت‌های مختلف به مشتریان داده می‌شود است. همه‌ی افراد جامعه که در قالب مشتری هستند از دریافت محصولات و خدمات رایگان احساس رضایت و خشنودی می‌کنند. مشاغل باید سعی کنند که بنا به شرایط کسب‌و‌کارشان و مناسبت‌های مختلف، خدمات و محصولاتی به صورت رایگان ارائه دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را به سمت تیم کاریشان جذب کنند. 
ارائه‌ی خدمات و محصولات رایگان به هر دلیل و مناسبتی باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری ترغیب به خرید شوند و ادامه‌ی همراهی با کسب‌و‌کار را داشته باشند. به همین دلیل است که مشاغل باید بنا به شرایط و وضعیت بودجه‌ی خود محصولاتی رایگان را در اختیار مشتریانفعلیشان قرار دهند تا از طریق آنها به افزایش مشتری دست یابند. رسیدن کسب‌و‌کارها به افزایش مشتری از طریق مشتریان فعلی خود، به گونه‌ای بازاریابی دهان به دهان است که موجب تغییراتی شگرف در موقعیت کسب‌و‌کار خواهد شد. بازاریابی دهان به دهان می‌تواند مشاغل را به اوج موفقیت و یا به نابودی بکشد و این دو تغییر تنها در گرو نوع ارائه‌ی خدمات و محصولات به مشتریان است. خدمات، محصولات، پشتیبانی از محصولات و نوع برخورد مناسب فروشندگان تاثیر مستقیم در تغییرات کسب‌و‌کار دارد و کارفرمایان می‌توانند برنامه‌ریزی و پلن دقیقی برایپیشرفت و موفقیت خود داشته باشند و به تمامی اهدافشان از جمله افزایش مشتری دست یابند.

 بازاریابی-دهان-به-دهان-هم-می-تواند-باعث-پیشرفت-کسب-و-کار-و-هم-نابودی-شود

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.