فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

بازاریابی از کجا آغاز می‌شود؟

چگونه بازاریابی را شروع کنیم و برای بهبود وضعیت کسب‌و‌کارمان قدم برداریم؟

 

خیلی از مشاغل برای ایجاد فضای بازاریابی در کسب‌و‌کارشان دچار سردرگمی میشوند و نمی‌دانند از کجا و چگونه قدم در راه بازاریابی و رسیدن به اهدافشان از جمله افزایش فروش بگذارند. یکی از رایج‌ترین راه‌های بازاریابی در مشاغل به منظور افزایش فروش، بازاریابی اینترنتی یا همان Digital Marketing است که امروزه بین خیلی از کسب و کارها رایج شده است. شاید به ظاهر راهی پیچیده و سخت به نظر برسد اما اگر لم‌های اساسی این روش را بدست بیاورید خواهید دید که ساده‌ترین راه برای کسب درآمد و رسیدن به افزایش فروش خواهد بود.  بازاریابی تنها به صورت لسانی انجام نمی‌شود و به شیوه‌های گوناگونی همانند بازاریابی اینترنتی نیز قابل اجراست. بازاریابی اینترنتی باعث می‌شود تا روابط بین مشتریان و مشاغل افزایش یابد و حتی نیاز مشتریان برای کسب‌و‌کار نیز ملموس باشد و کارفرما راحت‌تر به رفع آنها بپردازد.

در تمامی روش‌های بازاریابی از جمله بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی میدانی، برای اولین قدم شناخت بازار عرضه و تقاضا اهمیت ویژه‌ای دارد که همه‌ی مشاغل به آن مشرف نیستند. به همین منظور برای شناخت بهتر بازار، در ابتدای کار بهتر است بازاریابان شناختی کلی و سپس جزئی از بازار عرضه و تقاضا و حتی مشتریانشان داشته باشند تا بدانند چه چیزهایی را برای عرضه دارند و به چه چیزهایی برای رسیدن به افزایش فروش نیازمند هستند.

 با-شناخت-کلی-و-جزئی-بازاریابان-از-مشتریان-کسب-و-کار-به-نتیجه-بهتری-خواهد-رسید

چگونه به شناخت مخاطبین دست یابیم؟

 

این سوالی است که اکثر مشاغل برای پاسخ دادن به آن احساس ناتوانی می‌کنند و برای بهتر شدن وضعیت کسب‌و‌کارشان و افزایش فروش دچار نگرانی می‌شوند اما باید این مسئله را درک کنند که تنها با ارائه‌ی محصولات باکیفیت و قیمت مناسب و همچنین خدمات ایده‌آل، مشتری جذب و ماندگار نخواهد شد بلکه نوع برخورد فروشندگان در ماندگاری مشتریان و تبدیلشان به مشتری وفادار و رسیدن کسب‌و‌کار به افزایش فروش نقش بسزایی را ایفا می‌کند. بهترین روش برای بهتر دیده شدن میان مشتریان، شناخت آنها و جلب رضایتشان است تا آنها نیز رضایتشان از کسب‌و‌کارتان را بین دوستان و آشنایانشان اعلام کنند و از این طریق شما را نه تنها به افزایش فروش بلکه به افزایش مشتری نیز برسانند.
سعی کنید تا بازار هدف مشتریان و سایر مشاغل باشید. بازار هدف بودن این است که مشتریان کسب‌و‌کارتان را هدفی برای رسیدن به نیازها و خدمات دریافتیشان در نظر بگیرید و بازار هدف قرار گرفتن برای سایر مشاغل به اینگونه است که شما را الگوی موفقیت خود قرار دهند. بهترین بودن بین رقبا و بازار عرضه و تقاضا یک انتخاب است که پس از طی مراحلی مشخص به آن نقطه خواهید رسید. رسیدن به افزایش فروش در هر کسب‌و‌کاری جزء اهدافی است که شاید دستیابی به آن کاری دشوار به نظر برسد و به قول معروف به کمی خاک خوری نیاز داشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که در صورت انجام برخی از کارهای کلیدی و روتین در بازار کار و مطالعه در بازار رقبا، حتی در مدت زمانی که فکر آن را هم نخواهید کرد به موفقیت و تمامی اهداف مورد نظر خود دست خواهید یافت.

 سعی-کنید-کسب-و-کارتان-را-الگوی-سایر-مشاغل-قرار-دهید-تا-بتوانید-به-بازار-هدف-تبدیل-شوید-و-به-افزایش-فروش-برسید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.