فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

چگونگی جذب مشتری بیشتر و تبلیغات بهتر برای دیده شدن محصولات

خودتان در مورد راه‌های افزایش مشتری چه فکری می‌کنید؟

یکی از محرک‌های اصلی کسب و کار شما ارزشی است که برای مشتریان خود قائل هستید. تجزیه و تحلیل سودآوری مشتری و بیشتر کردن عمر وفاداری مشتری برای هر کسب و کار بسیار مهم و ضروری است.برای افزایش مشتریان، لازم است که با مشتریان بالقوه و فعلی ارتباط برقرار کنید، به احتمال زیاد آنها وفادار خواهند ماند و روز به روز به تعداد آنها نیز افزوده می‌شود.

  

در زیر 5 راه ساده برای به دست آوردن مشتریان بیشتررا آورده‌ایم:

1.ارائه یک خبرنامه رایگان

خبرنامه‌ی رایگان چیزی است که هر کس می‌تواند از کسب و کارهای کوچک تا شرکت‌های بزرگ در اختیار داشته باشد. هنگامی که شما یک خبرنامه رایگان ارائه می‌دهید، شما مشتریان خود را مطلع می‌کنید که شما مایل به اطلاع رسانی رایگان به آنها هستید. اگر محتوای خوبی را ارائه دهید، مشتریان بیشتر در مورد کسب و کار شما می دانند و کاملا واضح است که با این وضعیت مشتریان می‌توانند به راحتی شما را انتخاب کرده و محصولتان را خریداری کنند.

2. نظرات مشتریان خود را بپرسید

قبل از اینکه یک بازدید‌کننده وب سایت شما را ترک کند، از او بخواهید که یک نظرسنجی کوتاه مربوط به کسب و کار شما را انجام دهد. مردم خوشحال می‌شوند زمانی که می‌دانند نظراتشان برای شما مهم است و می‌توانند به صورت آنلاین و یا آفلاین اظهارنظر کنند. این نظرسنجی‌ها گاها کاربردی است.
همیشه به نظرات احترام بگذارید حتی اگر گله و شکایتی از محصول و یا سایت شما دارند، این امر باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید به نواقص کار خود پی‌ببرید و شاید میان‌بری برای هرچه بهتر شدن شما و محصولتان باشد که این خود دلیلی برای جذب مشتریان بیشتر و وفادار کردن آنها به شماست.

 از نظرات مشتریان آگاه شوید آنها را تحلیل کنید و به آنها بها دهید.

3. حفظ و پشتیبانی مشتریان و خدمات پس از فروش به آنها

با هر مشتری در کمال احترام و آرامش رفتار کنید. مطمئنا یک مشتری که از برخورد و پشتیبانی شما راضی است حداقل به سه نفر از دوستان خود محصول شما را پیشنهاد کرده و البته که شما هم به مشتریان بیشتری دست پیدا خواهید کرد.
زمانی که شما با مشتریان رفتار خوب و شایسته‌ای داشته باشید حتی اگر خرید هم صورت نپذیرد مطمئنا در ذهن افراد به خاطر رفتار خوبتان می‌مانید و برای خرید و یا سوال بعدی حتما به شما مراجعه می‌کنند چون شما را به عنوان مرجعی درست و خوش برخورد می‌شناسد.

 خدمات پس از فروش رمزی برای حفظ مشتری و فروش بالاست.

4. محتوای وب سایت خود را تازه نگه دارید

محتواهای بروز و آموزنده یکی از عناصر اصلی است که بازدید کنندگان جدید و مشتریان بالقوه را جذب می‌کند. می‌توانید محصولات خود را با انتشار یک وبلاگ و یا اخباری از روزنامه‌ها و موضوعات داغ در صنعت خود گزارش دهید تا مشتریان با دید بازتری به خرید از شما ترغیب شوند. از تخفیفاتی که بر روی محصولات خود دارید به آنها خبر دهید. عکس محصولات خود را به اشتراک بگذارید. محتوای تازه نیز به وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد، البته که تاثیر به سزایی در رونق کسب و کار خود احساس خواهید کرد.

5. محصول خود را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارید

این روزها همه‌ی مردم با تکنولوژی و حداقل موبایل به صورت چشم گیری سر و کار دارند، به همین بهانه خیلی راحت و در اصطلاح مثل آب خوردن می‌توانید محصول و کار خود را در معرض دید بگذارید.
شبکه‌های اجتماعی نوعی شهر و کشور محسوب می‌شوند، معمولا در فضای مجازی تعداد دوستان خیلی بیشتر از دنیای واقعی است. پس شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و به قول معروف از آب گل آلود ماهی بگیرید.
نترسید، از تبلیغ برای جذب مشتری بیشتر و معرفی محصول و شرکت خود هراس نداشته باشید. وقتی از کسب و کار و خدمات پس از فروش خود به مشتری مطمئن هستید پس خیلی راحت به تبلیغات درون شبکه‌های اجتماعی برای جذب مشتریان بیشتر بپردازید.

مشتریان ویژه‌ی خود را هیچ وقت از دست ندهید

اولین راه برای بدست آوردن مشتریان بیشتر، از دست ندادن مشتریان سابق است.
بعد از عبور از مرحله فروش محصول خود به مشتریان تازه کار شما آغاز می‌شود. خیلی از فروشندگان با در نظر نگرفتن این مسائل بسیار ریز و حساس مشتریان ویژه‌ی خود را از دست می‌دهند و همین امر باعث رکود در فروش و جذب مشتری می‌شود.
خیلی آسان می‌توانید بعد از گذشت مدتی سلایق و درخواست‌های مشتریان ویژه‌ی خود را درک کنید، این مسئله باعث می‌شود اعتماد خریداران به شما و محصولتان جلب شود چون بر این باورند که شما نیازهای آنها را درک کرده‌اید.

 مشتریان ویژه‌ی خود را هیچگاه از دست ندهید و همواره به نظراتشان بها دهید.



راه حلی برای پیگیری مشتریان خود این است که لیستی از اسامی خریداران و دنبال کنندگان ویژه‌ی محصولات خود تهیه و خرید آنها را از شش ماه آخر بررسی کنید. سپس زمان آن فرا رسیده تا به آنها پشتیبانی و وفاداری خود را ثابت کنید. 
هواداری از مشتریان سابق سود بیشتری برای کسب و کار شما خواهد داشت اما این هواداری و پشتیبانی به حسن نیت شما بستگی دارد.

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.