فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

چگونگی افزایش فروش و مشتریان وفادار

افزایش فروش و مشتری

پیدا کردن مشتریان جدید و افزایش فروش مهمترین قسمت در فرآیند فروش می‌باشد. داشتن مشتری برای محصول امری کاملا طبیعی است اما پایداری خرید مشتری از شما و وفادار کردن آنها که این خود باعث افزایش فروش می‌شود مهمترین بخش کار شماست.

  

راه‌هایی برای افزایش فروش

اگر نمی‌دانید چگونه و از چه راهی اقدام به افزایش فروش کنید با ما همراه باشید تا راه‌هایی را جهت مهارت در این بخش بدست آورید.

کار مشتریان با انجام فرآیند خرید تمام نمی‌شود

مردم بعد از خرید، کارشان به پایان نمی‌رسد بلکه همانند فروشندگان وارد مرحله‌ی تازه‌ای می‌شوند که این مرحله باعث وفادار بودن مشتری و افزایش فروش مستمر برای شما و محصولاتتان می‌شود.
در این بخش مشتری به تحلیل محصول شما از نظر کیفی می‌پردازد که این روند در آینده‌ی فروش شما تاثیر بسزایی دارد.

مشکل مشتری برای نخریدن محصولتان را مشخص کنید

مشکل مشتری برای نخریدن کالا را برای خود معلوم کنید. اینکه مشتری از نوع و شکل و یا قیمت و سایر مسائل محصول شما ناراضی است، در سطح فروش و جذب مشتریان بیشتر تاثیر زیادی دارد. اینکه سلایق مشتری و نظرات آنها را نیز در کارتان دخالت دهید تاثیر باور نکردنی در پیشرفت شما و افزایش فروشتان خواهد داشت. بررسی این امر روند خوبی در افزایش فروش دارد و این مهم را نادیده نگیرید.

مزیت رقابتی خود را توسعه دهید

مزیت‌های رقابتی خود را بر اساس خواسته‌های مشتریان خود افزایش دهید. این روش تنها با شناخت مشتریان و سبک سلیقه آنها قابل دسترسی است. تخفیفات برخی از محصولات خود را به تخفیفات فصلی خود اضافه کنید. از بن‌های خرید برای مشتریان استفاده کنید و معرفی محصولاتتان را بهتر و بیشتر انجام دهید. با این روش‌ها می‌توانید به افزایش فروش یا به قول نیاکانمان همان حلقه مفقوده زنجیر دست پیدا کنید.

 مزیت رقابتی خود را توسعه دهید این کار باعث صعود شما می‌شه.

استفاده از محتوا و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی تاثیر مستقیم بر روی افزایش فروش دارد

راه های بسیاری وجود دارد که محصول خود را به مشتریان همواره تبلیغ نمایید. شما می‌توانید از مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر استفاده کنید. با ایجاد ارتباط با مشتریانتان از طریق این کانال ها، می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
از محصول جدیدی که در راه است ویدئو تهیه کنید. خیلی راحت می‌توانید مشتریان را برای هرچه زودتر دیدن آن محصول در فروشگاه و مجموعه‌ی خود کنجکاو کنید و به افزایش فروش دست یابید.
با این راه مشتریان می‌دانند که برای آنها ارزش قائل بودید و از تازه‌های کسب و کارتان آنها را مطلع می‌کنید.

 هر چقدر محتوای مناسبی در رسانه‌های اجتماعی بگذارید میزان درآمدی که کسب کنید بالاتر می‌رود.  

گاهی اوقات، شما به تماس های سرد نیاز دارید

منظور از تماس سرد، تماس‌هایی است که تنها برای اطلاع‌رسانی کالاهای جدید شماست. می‌توانید گاهی با تماس تلفنی و یا اطلاع‌رسانی با اس‌ام‌اس، و یا در شبکه‌های اجتماعی به مشتریانتان خبر محصولات جدید خود را به گوش آنها برسانید. این روش علاوه بر جذب و وفادار سازی مشتری به افزایش فروش نیز کمک می‌کند.

قیمت مناسب را انتخاب کنید

در بازار تحقیق کنید و رقبای خود را بشناسید. از قیمت‌های خرید و قیمت‌های ارائه داده شده به مشتریان مطلع شوید. این راه به شما کمک می‌کند تا بازار رقبای خود را در دست داشته باشید و بتوانید با دید بازتری به استقبال جذب مشتریان بیشتر بروید و افزایش فروشتان را به صورت تضمینی در دست داشته باشید.

روش های مذاکره مناسب را بدانید

مذاکره کنندگان ماهر معمولا در مورد یافتن یک راه حل یا یک توافق که رضایت بخش برای هر دو طرف است کاملا نگران هستند.
آنها به دنبال شرایطی هستند که "برنده شدن" نامیده می شود، جایی که هر دو طرف با نتایج مذاکرات خوشحال هستند. یا به قولی همان داستان معروف برد-برد را در بر داشته باشند. نگویید نمی‌دانید یعنی چه که اصلا باورمان نمی‌شود.
بهترین گفتگوکننده‌ها این سه ویژگی را دارند:
سؤالات خوبی برای پیدا کردن دقیقا همان چیزی که نیاز دارید می‌پرسند.
صبور هستند.
برای ارائه‌ی بهترین‌ها برای مشتری بسیار آماده هستند.
آرامش در معرفی محصول و همراهی مشتری بی‌شک بهترین راه برای دسترسی برای افزایش فروش است.

ارائه سخنرانی های موثر و تمرکز برای نگه داشتن مشتری

اینکه بتوانید در سخنرانی خود راجع به محصول و مجموعه‌ی کارکنان راحت و به صورت قانع‌کننده همراه با تسلط حرف بزنید و بتوانید محصول را با شناخت کامل توضیح دهید یک امتیاز محسوب می‌شود و مشتری با خیال آسوده‌تری به انتخاب و خرید مشغول می‌شود.
افزایش فروش در کار شما زمانی رخ می‌دهد که تسلط به ریز مطالب داشته باشید و تنها هدف شما رضایت مشتری باشد.
خرید مشتری از شما نباید پایان ارتباطتان با آنها باشد. خرید آنها از شما شروع راهی است که می‌تواند مسیر را برای افزایش فروش به روی شما باز کند.

 سخنرانی خوب به شما بال می‌ده واسه پرواز.

پیام فروش شما باید ناب باشد

یکی از دو مزیت محصولات خود را انتخاب کنید و آنها را به طور واضح در تیتر فروش قرار دهید. به مشتریان خود بگویید محصول شما دقیقا همان چیزی است که برای آنها لازم و ضروری است. خاص باشید. اگر محصول شما مزایای متعددی داشته باشد، پیام های فروش متفاوتی را برای مشتریان مختلف ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید.
این مطلب شاید کمی وقت شما را بگیرد و یا بگویید که زمان زیادی را باید صرف این کار کرد. کاملا درست است. زمان زیادی را از شما خواهد گرفت اما این نوع تبلیغ باعث می‌شود که تمام ویژگی محصول خود را به صورت یکجا در دسترس قرار ندهید و خیلی راحت مشتری را برای اطلاعات بیشتر کنجکاو می‌کنید. این روش می‌تواند راهی برای تحقیق بیشتر مشتری برای شناخت از محصول شما باشد و مطمئنا برای اطلاعات بیشتر با شما تماس خواهند گرفت. حالا شما هستید که آن تماس را به فروش محصول، جذب مشتری و با حتی افزایش فروش به سرانجام برسانید.
افزایش فروش زمانی رخ می‌دهد که شما به عنوان فروشنده بتوانید با مشتریان خود ارتباطی قوی داشته باشید و به راحتی محصولات خود را در قالبی دوستانه به آنها معرفی کنید.

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.