فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

راه‌های دستیابی به افزایش فروش

با مشتری راحت در مورد محصولتان صحبت کنید

زمانی که شما خدماتی را به مشتری ارائه می‌دهید و فرآیند فروش انجام شد با مشتری خود صحبت کنید و از او بخواهید نظراتش را به شما بازگو کند. مثلا از او بپرسید که محصول شما را در منزل و یا محل کار استفاده کرده است یا نه؟
از او بخواهید راجع به کیفیت محصولتان نظر بدهد تا بتوانید مشتری را در خریدهای بعدی راضی نگه دارید و به افزایش فروش دست یابید.

  

توانمندی کامل خود را نشان دهید

توانمندی محصولتان را می‌توانید به راحتی به مشتریان نشان دهید. مثلا می‌توانید قبل از ارائه‌ی محصول جدیدتان در سایت تیزری درست کنید و آن را به نمایش بگذارید. از نظرات و بازخورد مشتریان مطلع شوید. این راه به شما کمک می‌کند تا نواقص کارتان را بشناسید و آنها را اصلاح کنید. این نیز دلیلی دیگر برای افزایش فروش است.

غلبه بر کاهش فروش و مشتری

گاهی با کمبود مشتری و کاهش فروش در کسب و کارتان مواجه می‌شوید. اما نباید به این راحتی دست از امید بکشید بلکه باید از راه‌های مختلف برای افزایش فروش و مشتری استفاده کنید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید و به موفقیت دست یابید.
رقابت، بخشی از کسب و کار است. شاید محصول یا خدمات شما واقعا با قیمت بالاتر از رقیبتان به مشتری عرضه شود اما باید این را متوقف کنید؟ خیر. 
بسیاری از فروشندگان ترکیبی کامل از کیفیت استثنایی، خدمات فوق العاده و قیمت های پایین را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. همه ما می‌دانیم که ارائه پایین‌ترین قیمت همیشه با جذب مشتری و افزایش فروش همراه نخواهد بود. 
نقاط قوت خود را برجسته کنید. همیشه دلیلی محکم برای ارائه‌ی هرچه بهتر کالای خود نسبت به سایر محصولات داشته باشید تا مشتری را آسان‌تر جذب به خرید محصولتان کنید و فرق محصول و قیمت شما را با اجناس دیگر درک کند. اینکه شما بتوانید محصول خود را با شیوه‌های فروش به مشتریان معرفی کنید و منجر به خرید از شما شود رفته رفته باعث افزایش فروش خواهد شد.

همدلی با مشتری

ممکن است شما یک فروشنده بزرگ باشید و بتوانید چند بار مشتری را ترغیب به خرید کنید. اما در نهایت، اگر محصول شما نیازهای مردم را برآورده نکند، آنها به جاهای دیگر می‌روند. کمی درنگ برای خواندن ذهن مشتریان و دنبال کردن نیاز آنها بی‌شک بهترین بازخورد را برای شما به همراه دارد.
یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش نشان دادن سابقه و تجربه‌ی فروش شما به مشتری است. باید به گونه‌ای با آنها صحبت کنید که مشتری از مراجعه به شما راضی باشد و با خیالی آسوده به خرید و انتخاب محصول بپردازد.
برای افزایش فروش اصلا نیازی به کاهش قیمت کلان نیست. شما تنها با بهتر جلوه دادن محصول خود نسبت به رقبا و متناسب بودن قیمت‌های برندتان می‌توانید به مشتریان بیشتر و افزایش فروش دست یابید.

پاسخگوی مشتریان خود باشید

زمانی که مشتری برای کالای مورد نظر خود تحقیق می‌کند دوست دارد با بالاترین سرعت و کمترین زمان به سوالاتش پاسخ داده شود. این سوال و پاسخ اگر حضوری انجام شود که چه بهتر اما اگر در سایت این روند انجام شود باید مسائلی را رعایت کنید. تحقیق مشتری در سایت برای محصول مورد نیازش زمانی صورت می‌گیرد که بخواهد چندین کالا را با هم مقایسه کند و از لحاظ قیمت آنها را بسنجد. حال اگر شما بتوانید به صورت آنلاین از ربات‌هایی استفاده کنید که پاسخ مشتری را در کمترین زمان بدهد و بتواند او را جذب به خرید از شما کند به مرور باعث افزایش فروش شما و جذب مشتریانی می‌شود که اعتمادشان را برای محصول و برندتان جذب کرده‌اید.

سعی کنید همیشه تک باشید

مدام در حال یادگیری باشید. در کسب و کارهای دیگر سرک بکشید و مطالعه کنید. گاهی با روند خوبی در حال پیشرفت هستید و افزایش فروش و مشتریان زیادی دارید اما چه بهتر که همیشه برای آنها متفاوت باشید. نیاز بازار و مشتریان را درک کنید و با آنها آشنا باشید. پیشنهادهای تازه برای آنها داشته باشید. با این روند مشتریان متوجه می‌شوند که شما با نیاز آنها و محصولات جدید آشنایی دارید و در تلاش برای فراهم آوردن زمینه‌ای برای راحت‌تر زندگی کردن آنها هستید.
گاهی نظرات مشتریان را برای محصولات جدیدی که می‌خواهید برای فروش ارائه دهید بپرسید. مطمئنا در افزایش فروش بی‌تاثیر نخواهد بود. (ادامه دارد...)

منبع :
این نوشتار برگرفته از وب‌سایت infusionsoft.com است.

مطالعه مقاله در سایت مرجع

نویسنده : مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.