فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

برنامه‌ریزی امور مشتری چیست؟

برنامه‌ریزی امور مشتری چه تاثیری در حفظ مشتری کسب‌و‌کار دارد؟

 

برنامه‌ریزی امور مشتری می‌تواند شرایطی روشن‌تر برای هر کارفرما و کسب و کار ایجاد کند تا بتواند راحت‌تر در فضای نگهداری و حفظ مشتری خود گامی استوار بردارد.  این برنامه‌ریزی می‌تواند شامل نحوه‌ی رفتار فروشندگان با مشتریان، نوع خدمات قابل ارائه به مشتریان و تمامی محصولاتی باشد که به مشتریان عرضه خواهد شد. مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM که مخفف Customer Relationship Managementاست، نرم‌افزار یا خدماتی است که از طریق حوزه‌ی بازاریابی می‌تواند به کسب‌و‌کار در حفظ مشتری کمک کند. این سیستم روابط کسب‌و‌کار را با مشتری از طریق تکنولوژی نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا مشتریان در مشاغل نه تنها حفظ شوند بلکه به مشتریان وفادار تبدیل شوند. مدیریت ارتباط با مشتری موجب مستحکم‌تر شدن روابط کاری بین کارفرما و مشتری می‌شود. این برنامه‌ریزی توسط کارفرما و تیم در حال فعالیت کسب‌و‌کار انجام می‌شود تا بدانند از چه طریقی باید با مشتریانی که مراجعه خواهند کرد رفتار کنند و چه خدماتی را به آنها ارائه کنند. مدیریت ارتباط با مشتری به صورت هم‌زمان بین مشتریان و کسب‌و‌کار عمل می‌کند و در یک راستا هم برای حفظ مشتری مشاغل و هم رسیدن به اهداف مشتریان در حال حرکت است. هدف اصلی تمام کسب‌و‌کارها نگهداری و حفظ مشتری است که می‌توانند از طریق CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه‌ریزی امور مشتری به آن دست یابند.

 CRM-روابط-بین-مشتری-و-مشاغل-را-نزدیک-تر-می-کند

مواردی مهم از تاثیرات برنامه‌ریزی امور مشتری در نگهداری و حفظ مشتری برای مشاغل

 

مشاغل با برنامه‌ریزی امور مشتری می‌توانند مشتریانی که برایشان سود بیشتری دارند از جمله مشتریان وفادار خود را جذب و ترغیب به خرید بیشتر کنند و به این صورت به اهدافشان که یکی از آنها حفظ مشتری است، دست یابند. 
کسب‌و‌کارها برای دستیابی به حفظ مشتری در حیطه‌ی کاریشان روابطی را مبتنی بر رضایت مشتریان ایجاد می‌ کنند تا آنها را برای مدت‌زمان طولانی‌تری داشته باشند و از مزایای آنها از جمله کسب درآمد بیشتر بهره‌مند شوند. کارفرما می‌تواند از طریق برنامه‌ریزی امور مشتری، اطلاعات و خدماتی را در دسترس مشتریانش قرار دهد که آنها کمتر در سایر مشاغل دیده باشند. این تمایز باعث پیشرفت کسب‌و‌کار و رسیدنش با سرعت بیشتری به موفقیت خواهد شد و جمعیت عظیمی از مشتریان را به خود جذب خواهد کرد. یکی از راه‌کارهای اصلی و مهم در زمینه‌ی پیشرفت مشاغل و رسیدنشان به اهداف اصلی مجموعه، بازاریابی و مدیریت آن از راه‌های بهینه و کم‌هزینه است که برنامه‌ریزی امور مشترییکی از بهترین‌های آنها می‌باشد. برنامه‌ریزی امور مشتری به منظور حفظ مشتری و به دلیل شناخت بیشتر نیاز های آنها، معمولا توسط تیم بازاریابی انجام می‌شود.
در این مقاله سعی بر این شد، بهترین راه برای رسیدن مشاغل به اهدافشان از قبیل حفظ مشتری و معرفی آنها با اصطلاحات جدید در بازاریابی آشنا شوند. CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتری، گزینه‌ای معتبر در زمینه‌ی بازاریابی است که مشاغل متعددی با استفاده از آن و صرف کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان به اهداف خود و موفقیت رسیده‌اند و بی‌شک تاثیرات استراتژی‌های جدید نیز در آن دخیل خواهد بود.

 مشاغل-با-CRM-بیشتر-به-نیازهای-مشتریان-نزدیک-می-شوند

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.