بررسی دقیق نقطه بحرانی موفقیت برای هر کسبوکاری یکی از واجباتی است که باید در مدت زمانهای کوتاه و به صورت پیدرپی انجام شود تا بتوانند در راه رسیدن به اهداف خود از جمله حفظ مشتری و در کل موفق و پیروز شوند. این برنامه باید به شیوهای اجرا شود که مسیرهای رسیدن به موفقیت را به صورت دقیق و موشکافانه به کارفرما نشان دهد. مسیرهای رسیدن به موفقیت شامل عواملی از قبیل میزان بودجهی لازم کسبوکار، میزان رضایت مشتریان، نحوهی بدست آوردن مشتریان بیشتر و حتی کیفیت لازم محصولات است که تمامی مشاغل باید به این پارامترها دقت نمایند.مشاغل میتوانند به همین منظور از تیم بازاریابی موثر در حرفهی کاریشان استفاده کنند تا این مسیر برایشان قابل دسترستر و کوتاهتر شود. همانطور که از اسمشان پیداست، بازاریابان افرادی هستند که بازار عرضه و تقاضا را به راحتی بررسی میکنند و در مورد نقطه بحرانی موفقیت کسبوکارها، راه حلی منطقی در نظر خواهند گرفت. بازاریابها از استراتژیهای موثری از قبیل جلب رضایت مشتری برای نیل به هدف حفظ مشتری کسبوکارها استفاده میکنند و به منظور دسترسی آسان به این امر نقطه بحرانی موفقیت را به صورت مستمر و پیدرپی مورد محاسبه و تحقیق قرار میدهند.
یکی از منابعی که میتواند کارفرما یا تیم بازاریابی را برای بررسی نقطه بحرانی موفقیت کسبوکار کمک کند، منابع اطلاعاتی است که از مشتریان و کل مجموعه در دست دارد تا بتواند از این طریق به بهتر کردن اوضاع کسبوکار در زمینهی حفظ مشتری و تمامی اهدافش کمک بسزایی نماید. استفاده از منابع اطلاعاتی و پشتیبانی کسبوکار به منظور حفظ مشتری، مزایایی از قبیل بالا بردن میزان رضایت مشتریان و بهرهوری بیشتر کارفرما از میزان فروشش خواهد داشت. به همین منظور است که امروزه با بررسیها و مطالعات انجام شده به مسئلهی نقطه بحرانی موفقیت کسبوکار یا همان CFS تاکید زیادی میشود تا کارفرمایان توجه ویژهای به این امر داشته باشند. کارفرما با بررسی CFS نه تنها در راه رسیدن به اهداف خود تلاش خواهد کرد بلکه رضایت مشتریان را جلب میکند و در راه برندسازی کسبوکارش نیز گامی بزرگ برمیدارد. مشاغل با بررسی موضوعات بیان شده میتوانند نه تنها در مسیر موفقیت خود حرکت کنند بلکه در بازار رقابتی نیز قدمهایی موثر بردارند و خود را نسبت به سایرین در دید مشتریان متمایز سازند.
مشاغل به نحوی باید با مشتریان رفتار کنند که آنها نیز از خریدهایشان رضایت داشته باشند و بتوانند به راحتی از مزایا و خدمات کسبوکار بهرهی لازم را ببرند. حفظ مشتری در کسبوکارها زمانی صورت میگیرد که کارفرما به منظور آسایش مشتریانش در خرید، خدمات پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد و رضایتشان را جلب کند. جلب رضایت مشتریان زمانی در کسبوکار رخ میدهد که کارفرما برنامهریزی دقیقی برای خدمات و پشتیبانی از محصولاتش به مشتریان ارائه دهد و با این روش در راه حفظ مشتری قدم بردارد. نگهداری و حفظ مشتری یکی از عوامل اصلی رشد مشاغل در بازار رقبا است و به همین منظور توصیههای متعددی در مقالات و مطالب متفاوت ارائه و بر آن تاکید شده است.
مطالعه در سایت مرجع
نویسنده: مارال معلم طبرسی