فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

مفهوم بازاریابی کارآفرینانه چیست؟

بازاریابی کارآفرینانه چیست؟

 

بازاریابی کارآفرینانه، نوعی از شاخه‌ی بازاریابی است که فعالیت‌ها هم برای بازاریابی و هم برای کارآفرینی انجام می‌شود.  در این مورد از بازاریابی، گاهی بازاریابان به کمک کارآفرینان می‌روند و در برخی موارد کارآفرینان به کمک بازاریابان می‌روند و برای رونق کسب‌و‌کارشان به فعالیت می‌پردازند. کارآفرینی، خود به عنوان نوعی کسب‌و‌کار در حال فعالیت است و می‌تواند به راحتی در عرصه‌ی بازاریابی نیز حضور چشم‌گیری داشته باشد.

مشاغل می‌توانند با کمی مطالعه و تحقیق در مورد نقش ویژه‌ی بازاریابی و کارآفرینی در جذب مشتری وفادار و رسیدن به کسب درآمد بیشتر، درک خواهند کرد یکی از بهترین راه‌های پیشرفت و روند رو به رشد مشاغل، ایجاد فضایی مناسب برای بازاریابی است. بازاریابی کارآفرینی، گونه‌ای از بازاریابی در مشاغل است که به قول معروف تیری به دو نشان است. این دو نشان، یکی جذب مشتری وفادار برای کسب‌و‌کار و دیگری فروش محصولات شرکت محسوب می‌شود. زمانی که از کارآفرینان برای جذب مشتری وفادار کسب‌و‌کارتان استفاده می‌کنید بی‌شک آنها نه تنها برای فروش محصولات تلاش می‌کنند بلکه برای برندسازی و افزایش کسب درآمد نیز تلاش خواهند کرد که این در نهایت به گونه‌ای بازاریابی نیز محسوب می‌شود.
بازاریابی کارآفرینی، مشتری مداری را در کسب‌و‌کارتان پررنگ‌تر خواهد کرد و به دلیل جلب رضایت و اطمینان مشتریان، تعداد بیشتری از مشتریان جذب کسب‌و‌کارتان خواهند شد و با این روند به افزایش فروش و جذب مشتری وفادار نیز دست پیدا خواهید کرد.

 بازاریابی-کارآفرینانه،-روابط-مشتریان-با-مشاغل-را-پررنگ-تر-می-کند

بازاریابی کارآفرینی یا جذب مشتری وفادار با راه‌های قدیمی؟

 

بازاریابی علمی است که از گذشته تا به امروز دچار تغییراتی شده است که مشاغل برای بهره‌گیری از علم بازاریابی در کسب‌و‌کارشان ترجیح می‌دهند تا از جدیدترین متدهای آن استفاده کنند. یکی از جدیدترین متدهای بازاریابی، بازاریابی کارآفرینی است که اکثر مشاغل با اصطلاح آن آشنایی زیادی ندارند و شاید تا به حال این جمله به گوششان نخورده باشد. اما با وجود گستردگی دنیای ارتباطات و رقبای موجود در بازار، می‌توان به جرات بیان کرد که بازاریابی کارآفرینی یکی از بهترین روش‌هایی است که مشتری وفادار به صورت ناخودآگاه به کسب‌و‌کارتان خواهند پیوست و به افزایش سودتان نیز کمک بسزایی خواهند کرد.
به کارگیری استراتژی‌های موثری هم‌چون بازاریابی کارآفرینی در علم بازاریابی می‌تواند کسب‌و‌کارتان را رونق دهد و در جهت مثبت و جذب مشتری وفادار شما را سوق دهد. هدف‌گذاری در بازاریابی یکی از پارامترهایی است که رسیدن مشاغل را به اهدافشان از جمله مشتری وفادار کمک خواهد کرد تا بدانند در قبال برخی از مسائل و اتفاقات چگونه حرکت کنند. این که کارفرما بداند در برابر برخی از اتفاقات چه برخوردی داشته باشند تا مشتریانشان را از دست ندهند و یا درصدی از سود بدست آمدشان کم نشود. هدف‌گذاری اصلی است که اکثر پارامترهای کسب‌و‌کار را در بر دارد و می‌تواند دریچه‌ای به سوی موفقیت برای کسب‌و‌کار باز کند.
بازاریابی کارآفرینی هر دو طرف رابطه یعنی کسب‌و‌کار و مشتری را درگیر می‌کند و هر طرف در اصل برای اهداف خود و در درجه‌ی دوم برای هدف بعدی در حال تلاش و فعالیت هستند. این امر باعث کوتاه‌تر شدن راه رسیدن به اهداف خواهد شد و در طول این پروسه مشتری وفاداربیشتری به کسب‌و‌کار جذب خواهد شد.

 بازاریابی-قدیمی-یا-راه‌های-بازاریابی-جدید

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.