فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

رنگ سازمانی چیست و برای چه منظوری از آن استفاده می‌شود؟

تاثیرات رنگ سازمانی در جذب مشتری

 

رنگ سازمانی یکی از عواملی است که از همان ابتدای کار باید جزء برنامه‌ریزی کارفرمایان قرار بگیرد. از دلایل موفقیت برندهای قوی و بزرگ، داشتن رنگ سازمانی آنها است که می‌توانند در جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.  هر برند و رنگ سازمانی نشان‌دهنده‌ی نوع خدماتارائه شده، نوع مشتریانی که با مجموعه در ارتباط هستند و حتی نوع رفتار فروشندگان است که همگی در قالبی بزرگ و نمایان به اسم رنگ سازمانی در جهت جذب مشتری در حال فعالیت هستند. شاید برایتان سوال مطرح شود که رابطه‌ی بین رنگ سازمانی و جذب مشتری در کسب‌و‌کارها چیست؟ پاسخ اینجاست. در نظر بگیرید فروشگاهی در منطقه‌ای مشغول به فعالیت است و از رنگ سازمانی مشخص و جذابی برای جذب مشتری استفاده می‌کند. بی‌شک هر مصرف‌کننده‌ای که از نزدیکی آن فروشگاه عبور کند ناخودآگاه به سمت داخل فروشگاه خواهد رفت و با علاقه‌ی بیشتری به محصولات و خدمات ارائه شده توجه می‌کند. همین امر موجب خواهد شد تا مشتریان با تعداد بالاتری به مجموعه‌ی کسب‌و‌کار جذب و ترغیب به خرید شوند. هر رنگ سازمانی کسب‌و‌کار بخصوص، نشان‌دهنده‌ی تقریبی سن و سلیقه‌ی افرادی است که به عنوانمشتری ترغیب به خرید می‌شوند. این رنگ باید متناسب با ویژگی‌های شخصیتی مشتریانی طراحی شود که قصد خرید و حتی تنها مراجعه به فروشگاهتان را دارند.

 رنگ-سازمانی-نشان-دهنده-سلیقه-مشتریانی-است-که-از-کسب-و-کار-خرید-می-کنند

رنگ سازمانی نشان‌دهنده‌ی چیست؟

 

رنگ سازمانی، نشان از نوع فعالیت و اهدافی است که هر کسب‌و‌کار برای خود دارد و آنها را دنبال می‌کند. کسب‌و‌کاری که از رنگ‌های ملایم برای جذب مشتری و در کل برای رنگ‌بندی سازمانیش استفاده می‌کند قطعا با مخاطبین خانم در ارتباط است. رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی نوع محصولاتارائه شده‌ی کسب‌و‌کار و مخاطبین مشخصی است که مشاغل از قبل این مقوله را برای خود مشخص کرده‌اند و برای رسیدن به آنها در تلاش هستند. رنگ سازمانی به گونه‌ای تمامی اموری که کارفرما در قبال مشتریانش مجبور به انجام است را در بر خواهد داشت به همین منظور هر برند نمایانگر پاره‌ای از فعالیت‌های مشخص و ثابتی است و مشتریان قادر خواهند بود تا از طریق رنگ و برند کسب‌و‌کار، نوع فعالیتشان را درک کنند و به خرید و دریافت خدمات بپردازند. رنگ سازمانی هر کسب‌و‌کار، شامل یک یا دو رنگ کلیدی است که برای نشان دادن فعالیت‌های انجام شده برای دسته‌ای خاص از افراد و یا تمامی اقشار جامعه ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، کسب‌و‌کاری که لباس زنانه عرضه می‌کند و مخاطبینش بانوان جامعه را پوشش می‌دهد، معمولا از رنگ‌های روشن و آرام برای جذب مشتری بیشتر استفاه می‌کند.
رنگ سازمانی سعی بر این دارد تا بتواند مشاغل را با بحث‌های موثری همانند برندسازی و تاثیرات رنگ شناسی در جذب مشتری آشنا سازد و تمامی کسب‌و‌کارهای در حال فعالیت را به سمت موضوعات مختلفی از این قبیل و حتی برندسازی سوق دهد تا مشاغل بتوانند با تمرکز بیشتر و متفاوت‌تری به سوی اهدافشان حرکت کنند. راه‌حل‌های جدید و در دسترس، بهترین و کوتاه‌ترین پاسخ به نیازهای مشتریانتان خواهد بود و آنها را با ویژگی‌های خاص‌تری از مجموعه‌ی کاریتان جذب خواهید کرد.

 رنگ-سازمانی-راهی-برای-جلب-نظر-مشتری

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.