فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

چه استراتژی‌هایی برای حفظ مشتری موثر خواهد بود؟

ایجاد استراتژی به چه منظور است و چگونه می‌توان آن را برای رسیدن به حفظ مشتری عملی کرد؟

 

استراتژی به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که درون کسب‌و‌کار توسط تیم اجرایی مجموعه انجام می‌شود و در کل به منظور بهتر شدنوضعیت فعلی کسب‌و‌کار توسط مدیر بازاریابی اتخاذ می‌شود تا بتوانند در مدت زمان مشخص و تقریبا کوتاهی به تمامی اهداف و یا حداقل اکثر اهدافشان دست بیابند.  استراتژی‌های مناسب برای رسیدن کسب‌و‌کار به نگهداری و حفظ مشتری بسیار متعدد است اما یکی از متداول‌ترین آنها، جلب رضایت مشتریان توسط تیم بازاریابی مشاغل قابل انجام است. مدیر بازاریابی به دلیل درک بالایی که از مشتریان و به صورت کلی بازار عرضه در دست دارد و به نوع شخصیت و رفتار مشتریان مشرف است می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان از چندین استراتژی به منظور دسترسی کسب‌و‌کار به حفظ مشتری استفاده کند. این ویژگی نیز به دلیل ارتباطات زیادی است که بازاریابان با مشتریان و مصرف‌کنندگان دارند. 

یکی دیگر از ویژگی‌های بازاریابان علاوه بر ارائه‌ی استراتژی‌های موثر و مفید، مشاوره‌هایی است که می‌توانند با تاثیر زیاد بر روی مشتریانداشته باشند. این مشاوره‌ها نه تنها در جهت ترغیب مشتریان به خرید بلکه برای راهنمایی آنها جهت خرید محصولاتی است که بیشتر به آنها نیاز دارند. با این کار علاوه بر جلب رضایت مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار، در راستای هدف کسب‌و‌کار یعنی حفظ مشتری نیز گامی استوار بر خواهند داشت.

از چه استراتژی‌هایی برای حفظ مشتری استفاده کنیم؟

 

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی خواندید، استراتژی انواع مختلفی دارد که بنا به سلیقه‌ی بازاریابان و شرایط موجود در کسب‌و‌کار متغیر خواهد بود و هیچ روال خاصی را دنبال نمی‌کند اما باید به این نکته توجه داشت که بازاریابان باید به وضوح از روش‌های به کارگیری آموزه‌های مدیریت استراتژیک مطلع باشند تا با تسلط کامل به سوی اهداف شرکت و کسب‌و‌کار در حرکت باشند. منظور از مدیریت استراتژیک، گونه‌ای از مدیریت در بخش بازاریابی است که افراد باید در نظر داشته باشند که همه‌ی مشاغل وضعیت یکسانی در جذب و حفظ مشتری ندارند. به همین منظور است که توصیه شده است از تیم بازاریابی مقتدری در این راستا بهره ببرید تا بتوانند کارفرما را بدون هیچ مشکلی در راه رسیدن به حفظ مشتری یاری رسانند. تیم بازاریابی مقتدر به تیمی از بازاریابان گفته می‌شود که بتوانند با مطالعه بر روی نوع عملکرد کسب‌و‌کار، میزان درخواست‌ها و متنوع بودن محصولات و حتی مشتریانی که به کسب‌و‌کار مراجعه می‌کنند بهترین استراتژی را با کمترین میزان سعی و خطا در اختیار کارفرما قرار دهند. بازاریاب قبل از ارائه‌ی استراتژی‌های متفاوت در خدمت کارفرما، باید میزان بودجه‌ی مصرفی و میزان بودجه‌ی لازم برای پیمودن راه رسیدن به حفظ مشتری را در نظر بگیرد و متناسب با آن نقشه‌ی راه مناسب را برنامه‌ریزی و طراحی کند.
اغلب مشاغل استراتژی‌های گوناگونی برای رسیدن به حفظ مشتری در مجموعه‌ی کاری خود دارند اما شاید نیمی از آنها به پاسخی مطمئن دست یابند. برای پایین آوردن میزان خطای موجود در کسب‌و‌کار و بالا بردن میزان جذب و حفظ مشتری، بهتر است تا از راه‌هایی که امتحان خود را پس داده‌اند استفاده شود. 

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.