فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

بازاریابی نوین چه تغییراتی کرده است؟

بازاریابی چه تاثیراتی در اهداف مشاغل بر عهده دارد؟

 

علم بازاریابی از گذشته در مشاغل مختلف به کار گرفته می‌شد و با گذشت زمان، این موضوع تغییرات چشم‌گیری کرده است. امروزه بازاریابی متناسب با بیشتر شدن مشتریان و بازار تقاضا تنوع زیادی پیدا کرده است که این باعث شده تا هر کسب‌و‌کاری برای بهتر دیده شدن در چشم مشتریان و رقبا، از نیروهای بازاریابی با استراتژی‌های مختلف استفاده کند.  یکی از استراتژی‌های موثر مدیران بازاریابی، در دست داشتن نقشه‌ی راه از همان ابتدای همکاری با کسب‌و‌کار است. این نقشه‌ی راه از طریق مطالعه و بررسی وضعیت کسب‌و‌کار، میزان بودجه‌ی مصرفی مشاغل و حتی ویژگی شخصیتی مشتریانی است که به آنها مراجعه خواهند کرد به دست خواهد آمد. بازاریابی به مشاغل اجازه این را می‌دهد تا با دید باز قدم در راهی روشن بگذارند و بی‌شک پس از مدت زمانی تقریبی به اهدافشان دست پیدا کنند. 

یکی از استراتژی‌های بازاریابی ارائه‌ی محصولات و خدمات به مشتریان با قیمت مناسب و متعارف بازار عرضه است. فراهم کردن بستری مناسب برای دسترسی آسان مشتریان به خرید ارزان از وظایف تیم بازاریابی مشاغل محسوب می‌شود. خرید ارزان یکی از آرزوهای مشتریان و برآورده کردن آن یکی از اهداف اصلی کسب‌و‌کارها به شمار می‌آید. در اصل بازاریابی مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌هایی است که به قول معروف از هر دو طرف برد است. نه تنها مشاغل از وجود بازاریابی در حیطه‌ی کاریشان سود خواهند کرد بلکه مشتریان نیز می‌توانند با وجود این تیم، به نیازهایشان از جمله خرید ارزان و کیفیت مناسب محصولات دست پیدا کنند.

بازاریابی مدرن چیست؟

 

پدر علم بازاریابی مدرن، دکتر کاتلر با بیشترین تعداد از کتاب‌های بازاریابی مدرن بر این معتقد است که بازاریابی هنر خلق و اختراع راه‌های جدید و موثر در جذب و افزایش مشتریان است. بنا بر نظرات دکتر کاتلر، فرایند بازاریابی، روند مطالعه و تحقیق در بازار موجود است و فرد بازاریاب باید بتواند در کوتاه‌ترین زمان خواسته‌های مشتریانش را بررسی کند و بهترین راه را برای دستیابی آنها به نیازهایشان از جمله خرید ارزان مهیا سازد.
خرید ارزان یکی از خواسته‌های مشتریان در مراجعه به کسب‌و‌کار است به شرطی که در قبال آن محصولاتی با کیفیت مناسب را دریافت کنند. در اصل و به صورت کلی مارکتینگ یا همان بازاریابی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتال همه چیز یک کسب‌و‌کار محسوب می‌شود. حتی کارفرمایان باید بدانند که تمام عوامل و مسائل موجود در حیطه‌ی کاریشان را طبق نظرات نیروی بازاریابی کسب‌و‌کارش قرار دهد تا بتوانند به اکثر اهدافشان برسند. 
خرید ارزان خواسته‌ی اکثر مشتریان است و مشاغل همراه با تیم بازاریابی خود باید بتوانند بستری برای مراجعه‌کنندگانش فراهم سازد تا بتوانند علاوه بر فروش محصولاتشان به نیاز مشتریان نیز پاسخی مثبت دهند و آنها را از راه‌های متفاوت جذب و به وفاداری آنها کمک بسزایی کنند. بازاریابان با در نظر گرفتن تمامی جوانب موجود در کسب‌و‌کار و نیاز مصرف‌کنندگان مانند خرید ارزان، مشتریان موجود در بازار تقاضا و عرضه، استراتژی‌هایی را بنا خواهند کرد تا حرکتی دو جانبه هم به نفع مشتریان و هم به نفع مشاغل داشته باشند و به بهترین شکل بین مشتریان برای انجام خرید ارزان علاقه و تمایل ایجاد کنند.

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.