فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

فراباشگاه مشتریان امواج

امواج، باشگاهی برای همه | شبکه ارائه محصولات و اهدای جوایز

مفهوم بازاریابی چریکی چیست؟

فرق بازاریابی با بازاریابی چریکی چیست و چه تاثیری در جذب مشتری دارد؟

 

بازاریابی علمی است که براساس نظرات و سلیقه‌ی مشتریان عمل می‌کند و متناسب با استراتژی‌های کلی شرکت در حال حرکت به سمت دستیابی به اهدافی همچون جذب مشتری است. بازاریابی چریکی اصطلاحی است شاید صاحبین کسب‌و‌کارها و یا حتی مشتریان را دچار بدبینی و ابهام کند اما اینگونه نیست.  بازاریابی در اصل طوری عمل می‌کند تا مشتریان را برای خرید محصولات کسب‌و‌کارتان متقاعد می‌کند اما بازاریابی چریکی به شیوه‌ای رفتار می‌کند که مشتریان نوع محصولات مصرفی خود را تغییر می‌دهند و هماهنگ با محصولات و خدمات مجموعه‌ی شما حرکت خواهند کرد و نه تنها ترغیب به خرید آنها خواهند شد بلکه به مشتری وفادار مجموعه‌تان نیز تبدیل می‌شوند. بازاریابی به عنوان فرآیندی در مشاغل شناخته شده است که برخی از کارفرمایان از وجود مراحل مختلف آن بی‌خبرند و آن را اتفاقی می‌دانند که به یکباره رخ خواهد داد. بازاریابی چریکی و یا در کل بازاریابی فرآیندی است که برای رسیدن به اهداف مشاغل از قبیل جذب مشتری، افزایش درآمد، افزایش فروش و ... مستلزم رعایت نکاتی کلیدی است که صفر تا صد آن باید انجام شود تا کسب‌و‌کار بتواند به موفقیت دست یابد.

برای داشتن بازاریابی چریکی در کسب‌و‌کار و رسیدن به جذب مشتری، انجام چه کارهایی ضروری است؟

 

برای شروع بازاریابی چریکی در کسب‌و‌کار باید بنای کار و فعالیت روی تمامی مشتریان قرار داد. همه‌ی مشتریان شامل مشتریان فعلی کسب‌و‌کار و تمام مشتریانی است که در آینده قرار است به فروشگاه یا شرکت مراجعه کنند است. فعالیت بازاریابی چریکی روی مشتریان شامل جمع‌آوری تمامی اطلاعات مشتریان از قبیل سن، نوع محصولاتی که خریداری کرده‌اند یا در آینده خرید خواهند کرد و میزان بودجه‌ی مصرفی که برای خریدها و رفع نیازهایشان صرف می‌کنند است. در صورتی که هریک از پارامترهای بالا توسط بازاریاب در بازاریابی چریکی بدست نیامد در اصل انجام هیچ فعالیتی برای رسیدن به جذب مشتری معنا ندارد. شاید پس از خواندن مقاله عامت سوالی در ذهنتان ایجاد شود که این دسته از فعالیت‌ها چه فوایدی را در پیش دارد؟ باید گفت هر یک از موارد بالا را درباره‌ی مشتریانتان بدانید شما را یک پله به جذب مشتری و تمامی اهدافتان نزدیک خواهد کرد. با مثالی این مسئله را برایتان روشن خواهیم کرد. تصور کنید شما به عنوان کارفرما یا بازاریاب مجموعه از تمامنیازهای مشتریانتان برای مراجعه به کسب‌و‌کارتان مطلع هستید، در این صورت راحت‌تر می‌توانید به آنها نزدیک شوید و راه‌حل‌های بهتری را سر راهشان قرار دهید. با این روش نه تنها مشتریانتان را به اهدافشان نزدیک کرده‌اید بلکه در دید آنها به عنوان مشاوری مطمئن قرار می‌گیرید و درک می‌کنند که شما فقط برای منفع خود و مجموعه‌ی کاریتان در تلاش نیستید. مشاغل با این روند به جذب مشتریان بیشتری دست خواهند یافت و هرچقدر این چرخه ادامه پیدا کند بی‌شک به کسب درآمد بیشتر نیز خواهند رسید. 
در کل بازاریابی و مخصوصا بازاریابی چریکی به عنوان هنری عمل می‌کند که مشاغل به واسطه‌ی آن قادر خواهند بود تا به اهدافشان از قبیل جذب مشتری برسند. هر چه این هنرنمایی با خلاقیت و ایده‌های جدید همراه باشد حرکت کسب‌و‌کارها در راه رسیدن به اهدافشان نیز آسان و لذت‌بخش خواهد شد.

 با-شناخت-نیاز-مشتریان،-راه-حل-های-بهتری-را-در-نظر-خواهید-گرفت

مطالعه در سایت مرجع

نویسنده: مارال معلم طبرسی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.